لوگو امرداد

یادداشت اسفندیار خسروی پیرامون استعفای خزانه‌دار انجمن زرتشتیان تهران

esfandiar khosraviبازتاب خبر استعفای فرانک زنده‌نوش، خزانه‌دار گردش 44 انحمن زرتشتیان تهران، دیدگاه‌هایی را از سوی همکیشان دربرداشت. یادداشت اسفندیار خسروی، خزانه‌دار گردش 40 انجمن زرتشتیان تهران، در پاسخ به دیدگاه‌ها را در ادامه می‌خوانید:

درباره‌ی استعفای سرکار خانم زنده‌نوش از خزانه‌داری انجمن زرتشتیان تهران مطلبی نگارش و چاپ شده است. دو تن از همکیشان، دو نوشته پس از آن فرموده‌اند که به موقع ندیده‌ام و پاسخی ننوشته‌ام. همکیش و پرسشگر گرامی مشکل اصلی جامعه، خارج از گود نشستن و… است.
اگر می‌توانستیم در طول هفته (تنها چند جلسه) روزهای دوشنبه در جلسات انجمن حضور می‌یافتیم شاید این‌گونه تند برخورد نمی‌نمودیم.
اگر در زمان انتخابات هر گردش با وسواس بیشتری تلاش می‌شد افرادی نامزد هموندی هیات مدیره انجمن شوند که توانایی و وقت و تخصص و … اداره امور را داشته‌ باشند و حداقل 3 تا 4 تن در هر زمینه‌ای، نامزد حضور می‌داشتند و همکیشان نیز با آگاهی بیشتر در ارتباط با نوع وظایف هموندان هیات‌مدیره به آنان رای می‌دادند، اکنون با چالشی که شما عنوان نموده‌اید روبرو نمی‌شدیم.
آری درست است (به نظر اینجانب) هیات‌مدیره انجمن هم در مورد خانم زنده‌نوش و هم در مورد آقای سیروسی با تک نامزد سمت خزانه‌داری روبرو بوده است.
ای‌ کاش با پیشنهاد هیات‌مدیره و کمک بزرگان جامعه و نماینده مجلس، برای باشندگی نامزدها و انتخاب افراد راهکاری برای رفع مشکلات پیش از انتخابات ارائه و اجرایی می‌نمودند. شاید هم بگویند با کدام قانون و چگونه ؟ شاید شما هم پیشنهاد دهنده باشید.
و اما استعفای خانم زنده‌نوش آن‌چنان که شنیده‌ام ایشان به دلیل نوع شغل بیرون از انجمن امکان دوام فعالیت در سمت خزانه‌داری را نداشته‌اند و در متن استعفانامه هم چنین ذکر کرده‌اند و هیات مدیره انجمن نیز پذیرفته است. آیا کنکاش در مورد سایر حاشیه‌ها دردی از جامعه رفع می‌نماید؟
مگر چرایی این استعفا فرقی هم می‌کند، انتخاب‌کنندگان (همکیشان) هموندان هیات مدیره را برگزیده‌اند و طبق اساسنامه اداره‌ی امور انجمن را برعهده آنان قرار داده‌اند در نتیجه اختیار دارند برای امور داخلی آن‌گونه که صلاح می‌دانند عمل کنند.
در مورد شهامت خانم زنده‌نوش، منظورم داشتن این‌همه دانش و آگاهی و توانایی در این سمت است و استعفای شجاعانه به‌دلیل مشکل ذکرشده بود. حالا اگر غیر از این موضوعی داشته‌اند، باز هم به هیات‌مدیره و اختیارات آنان برمی‌گردد.
در ارتباط با آقای سیروسی، ایشان تا پیش از گردش 40 انجمن که رییس کمیسیون مالی بودند، به مدت حدود 12 سال بازرس انجمن و به جامعه خدمت کرده‌اند و به اکثر مسائل انجمن و جامعه اشراف دارند و هم اکنون در جلسات انجمن از این آگاهی‌ها به‌خوبی بهره‌برداری می‌شود.
شما می‌دانید که تنها مدرک برای امری مانند امور مالی و خزانه‌داری ملاک نیست. بلکه سابقه، تجربه، تعهد و مدیریت کارساز است و این‌طور نیست که هر کس در سمتی قرار گرفت حتما باید لیسانس یا دکترای آن‌کار را داشته باشد. درعینِ‌حال، نامبرده دارای مدرک کارشناسی آمار هستند و دروس کارشناسی ارشد در رشته‌ی اقتصاد را خوانده‌اند ولی مدرک آن‌را نگرفته‌اند. چنان‌که نگاشته شد مدیریت، تعهد، سابقه و تجربه نامبرده بسیار ارزشمند است.
اینجانب نیز با تحمیل دو شغل مهم انجمن که هرکدام باید دیگری را کنترل کند، به آقای سیروسی موافق نیستم و به هیات‌مدیره انجمن یادآوری و پیشنهاد می‌کنم فرد دیگری از هموندان را به عنوان رییس کمیسیون مالی انتخاب و جایگزین نمایند.
چنانکه عرض شد و تاکید دارم بهتر اینست که برای شخصیت‌هایی مانند آقای سیروسی که در جامعه ما کم هستند، ارزش بیشتری قایل باشیم و باعث نشویم در آینده انجمن از وجود افراد مشابهی تُهی و فقیرتر شود.
با خبر باشیم که هیات مدیره‌ انجمن با توجه به نیاز خود نسبت به جلب همکاری مشاور مالیاتی اقدام که همکاری موثر نیز داشته‌اند و در زمینه‌های بیمه اجتماعی و کامپیوتر و امور مالی مطمئن باشیم که آقای سیروسی و خانم زنده‌نوش امور جاری را به خوبی رهبری و اجرایی نموده و خواهند نمود.
با امید به سرافرازی و سربلندی و خداقوت به تمامی خدمتگزاران جامعه پاینده باشند.
اسفندیار خسروی

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

5 پاسخ

  1. بامداد نیک
    من فکر نمی کنم با این ساختار و با این وضعیت جامعه ما بتواند ادامه دهد.
    اینکه برای هر گردش سه چهار نفر که فرصت و تخصص کافی داشته باشند برای هر پست مدیریتی داوطلبانه کاندید شوند برای جامعه ما شدنی نیست.
    جلسات حضوری هفتگی هم برای این حجم از مشکلات کافی نیست باید فضایی داشت و گفتگویی مستمری شکل داد.
    اتحاد جماهیر شوروی سابق دامنه وظایف و مسیولیتهایی که برای خود تعریف کرده بود خیلی بزرگ بود از افریقا تا آسیا تا اروپا گسترده شده بود و مسیولیت برای خود تعریف کرده بود که نه کادر لازم را داشت نه پشتوانه مالی کافی.
    ما هم فقط اگر در تهران بخواهیم برای انجمن و سازمانها و خانه هنرمندان و سایتها و پردیسهایمان کادر و پشتوانه مالی کافی پیدا کنیم (آن هم بی گفتگو و بدون رایزنی و تنها با جلسات هفتگی به این می ماند که با دود به هم پیام دهیم) ومتاسفانه فروپاشی شبیه شوروی پیش رو خواهد بود. هر چند که اکنون برای حضور در سه هییت مدیره کسانی را هم داشته باشیم که وقت و همت داشته باشند.

  2. جناب خسروی عزیز شما در جایگاهی نیستید که از طرف خانم زنده نوش و یا آقای سیروسی مطالبی را بیان کنید شاید نخواسته باشند علت استعفاء و یا مسائل خودشان را مطرح کنند شخصی که هم نامه استعفاء ایشان را بشما نشان داده محرم هئیت مدیره نیست و باید خودش استعفاء دهد هر شخصی که هست

  3. روز بخیر اول اینکه قدر زحمات هیات مدیره انجمن را میدانم و بینهایت از اینکه زمان خود را بدون چشمداشت در اختیار جامعه میگذارند سپاسگزارم. دوم اینکه امیدوارم هر کس که مقام خزانه داری انجمن زرتشتیان را دارد برای کارمندان انجمن ارزش قایل شود و حقوق را بموقع پرداخت کند. گناه ما چیست که کارمند انجمن شده ایم. ماه آذر تمام شد هنوز حقوق آبان را به آموزشی ها(معلم و مربی) پرداخت نکرده اند. ما که با بیش از 10 سال سابقه هنوز حقوق کف وزارت کار را میگیریم. ما که با کارمندی که امروز استخدام انجمن شود یک حقوق را دریافت میکنیم. خزانه دار پیشین که عقیده داشت همه با پارتی استخدام شدند و هیچکس شایسته شغلش نیست. اگر انجمن نقدینگی ندارد تاوان آن را باید کارمندان بپردازند؟ اگر توانایی درآمدزایی ندارند با نگهداشتن حقوق کارمندان میخواهند این درآمد را افزایش دهند. متاسفانه هربار که برای دیرکرد پرداخت حقوق اعتراض کردیم خزانه دار را بهانه کردند که موافق نیست و امضا نمیکند. کاش دستکم تکلیف را مشخص میکردند و بجای تحقیر که مهدکودک و مدارس تعطیلند آنها که کاری نمیکنند برای چی باید به آموزشیها حقوق بدیم، میگفتند نیازی به این نیروها نداریم. انجمنی های گرامی اگر به شما هم در هر کاری که مشغولید اینطور حقوق بدهند اعتراض نمیکنید. آقای اسفندیار خسروی باور کنید همه آگاهانه رای دادند و انتخاب کردند اما نمیدونم این خاصیت میز است که آدمها را عوض میکند یا…

  4. جناب خسروی گرامی، چه شد که شما نظر خود را از “درود وآفرین بربانوی گرامی جامعه زرتشتی که با وجود داشتن کارایی وکاردانی کم نظیردر امر خزانه داری انجمن زرتشتیان به منظور حفظ یک پارچگی انجمن با شهامت از سمت یاد شده استعفا داد” به، “ایشان به دلیل نوع شغل بیرون از انجمن امکان دوام فعالیت در سمت خزانه‌داری را نداشته‌اند و در متن استعفانامه هم چنین ذکر کرده‌اند” تغییر دادید؟ من و بسیاری از همکیشان از شما به عنوان یک فرد شناخته شده و دلسوز جامعه انتظار داریم اصلا به “شنیده ها” توجه نفرمایید و خودتان تحقیق و بررسی کنید و پس از یافتن دلیل اصلی، آن را به اطلاع ما هم برسانید تا اگر مشکلی هست، که شک نکنید هست، رای دهندگان و صاحبان اصلی انجمن هم در جریان باشند و تصمیم بگیرند. واقعیت ها و نه “شنیده ها” نشان می دهد که صحبت اول شما کاملا درست بود و تغییر ایجاد شده، “یک پارچگی” و هماهنگی را کامل کرد. البته نه در کل هیات مدیره بلکه در هیات رییسه و برای انجام برخی کارها و آن هم در این شرایطی که چندین ماه است حتی یک جلسه هیات مدیره تشکیل نشده است و ظاهرا منتخبین به آن راضی هستند و از دوران فترت کرونایی لذت می برند.
    جناب خسروی، اگر دلیل واقعی استعفا، “مشکلی پیش آمده ی کاری” بود، اعلام آن چه “شجاعتی” می خواست که شما به آن اشاره کردید!؟!؟!؟ اگر فقط به “شنیده ها” هم بسنده و تکیه کنید، با توجه به تجربه کاری بسیار با ارزشی که دارید، بی گمان می دانید و امیدوارم به همکیشان هم بگوییدکه این مشکل کاری، کاملا قابل حل بود و بنابراین آن را می توان تنها یک بهانه دانست.
    جناب خسروی، بر خلاف شما، باور دارم که دریافتن دلیل واقعی استعفا که شما آن را “حواشی” می نامید (و اصلا با این اصطلاح موافق نیستم)، نه تنها ضروری و واجب، بلکه وظیفه بزرگانی چون شماست. چون خود خانم زنده نوش به عنوان عضو هیات مدیره به مصلحت نمی دانند خودشان دلایل را عنوان کنند، تحقیق در مورد دلایل و ارایه آن به جامعه، همت والای شما را می طلبد.
    جناب آقای خسروی بزرگوار، باور بفرمایید همیشه “یک پارچگی” خوب نیست و “چرایی این استعفا” خیلی خیلی “فرق می کند”. خواهشمندم بجای تعریف و تمجید بی مورد و بعضا نادرست از افراد (که اصلا زیبنده فردی چون شما نیست)، نتیجه تحقیق دقیق و واقعیت ها را برای استفاده همکیشان ارایه بفرمایید. به شما اعتماد داریم و بی صبرانه منتظریم.

  5. با درود خدمت جناب اقای خسروی گرانمایه
    سوالی از شخص جنابعالی داشتم واین که 2سال پیش که جنابعالی رییس هیت مدیره انتخابات بازرسین محترم انجمن بودید و همکیشان از شما خواستند برای امور مالی انجمن حسابرسی صورت بگیرد و شما هم تایید نمودید ویاد اوری مینمایم زمانی که ریاست محترم انجمن گفتند حسابرس از همکیش باشد و بعضی از اسناد و امورکه محرمانه است به بیرون درز پیدا نکند.جنابعالی فرمودیدنه اشکال ندارد حسابرس محرم بوده و اگر از غیر همکیش هم باشد ایرادی ندارد چه شد؟ به کجا رسید؟شما اول این موضوع که خود شما مطرح نمودیدرا لطفا پیگیری و نتیجه را به همکیشان در همین تارنما اعلام نمایید.و در پایان عرض مینمایم نفرمایید امثال اقای سیروسی کم هستند یا نداریم هستند جوانانی که هم سواد و هم تجربه در زمینه های گوناگون دارند ولی متاسفانه افرادی که تشنه خدمت هستند راه به این عزیزان نمیدهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-09