لوگو امرداد

شیرین دمهری برای دومین بار پرستار نمونه شد

شیرین دمهری، افتخارآفرین زرتشتی، برای بار دوم از بیمارستان دکتر لبافی‌نژاد تهران به عنوان پرستار نمونه‌ برگزیده شد.

شیرین دمهری، کارشناس پرستاری بیمارستان لبافی‌نژاد به پاس کوشش‌ و فداکاری در عرصه‌ی سلامت و درمان بیماران به ویژه در دوران همه‌گیری بیماری کووید-19 به عنوان پرستار نمونه اداره کل درمان تامین اجتماعی استان تهران در سال 1399 شناخته شد. به شوند شرایط فراگیری کرونا بدون برگزاری آیین سپاس، در دفتر مدیریت بیمارستان با پیشکش لوح، از وی سپاسداری شد. شیرین دمهری عنوان پرستار نمونه سال 1397 را نیز در کارنامه موفق خود دارد.

بیمارستان دکتر لبافی‌نژاد مرکز (:سانتر) کلیه و چشم در تهران شناخته شده است. این پرستار زرتشتی، در بخش جراحی چشم بانوان از تجربه و دانش خود در راستای بهبود بیماران بهره می‌گیرد. از روزهای آغازین همه‌گیری کرونا، بیمارستان لبافی‌نژاد به مرکز (سانتر) درمان بیماران کرونا اختصاص یافت و بخش‌های جراحی برای پذیرش عمل‌های پیش‌بینی شده (الکتیو) غیرفعال شد و تنها بیماران اورژانس پذیرش می‌شدند. شیرین دمهری یکی از سفیدپوشان از خودگذشته‌ی سنگر مبارزه با کرونا از پرستاری در این دوران می‌گوید: در این شرایط، پرسنل که در بخش‌های جراحی خدمت می‌کردیم براساس نیاز در هر یک از بخش‌های مراقبت‌های ویژه ICU ، بخش اورژانس کرونا و بخش عادی کرونا به صورت گردشی مشغول به کار شدیم و در بهبودی و بازیابی تندرستی بیماران و بازگرداندن آرامش خانواده‌ها خدمت کردیم. در سه ماهه‌ی شهریور تا آبان‌ماه امسال که اوج همه‌گیری کرونا در این یکسال بود، پیوسته در اختیار بخش‌های کرونای بیمارستان لبافی‌نژاد بودیم. با کم شدن شمار بستری بیماران کرونا به بخش‌های تخصصی برگشتیم.

ارتباط مستقیم و شبانه‌روزی کادر پرستاری با بیماران درگیر با کرونا در بخش‌های بستری و سرپایی و در پی آن خستگی و کاهش توان جسمی، سلامت این گروه کارآمد در چرخه درمان را به خطر می‌اندازد. با پیشگیری از گسترش بیماری‌های نوپدیدی همچون کرونا ویروس می‌توان جامعه را از بیماری پاک کرد. اکنون که می‌دانیم با چه روش‌هایی می‌توان تندرست ماند، باید توانمان را به کار بگیریم تا خود و اطرافیان‌مان را سلامت نگه داریم. شیرین دمهری با تاکید بر رعایت شیوه‌نامه‌‌های بهداشتی، از نکته‌های بایسته‌ی پیشگیری می‌گوید: رعایت بهداشت دست و فاصله‌ اجتماعی دو راه اصلی و مهم در پیشگیری از ابتلا به کرونا است. در این یکسال بارها و بارها همگی با هم در جاهای مختلف از اصول مراقبتی شنیدیم و باید به کار ببندیم مانند داشتن ماسک، رعایت همیشگی بهداشت دست با شست‌وشوی درست دست‌ها و استفاده از محلول‌های ضدعفونی‌کننده، حفظ رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی با افراد دیگر، این چند نکته می‌تواند به ما یاری دهد تا از آسیب این ویروس بی‌رحم در امان بمانیم و همچنان آمار ابتلا و درگذشتگان کرونا پایین بماند و به صفر برسد.

شیرین دمهری، زاده‌ی سال 1357 خورشیدی، پس از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه شهید صدوقی یزد در مقطع کارشناسی، به مدت دوسال طرح نیروی انسانی خود را در بیمارستان صدوقی یزد گذرانده است. وی 11 سال تجربه‌ی کار در بیماستان‌های مجیبیان و شهدای کارگر یزد را دارد. پس از گذراندن آزمون استخدامی سازمان تامین اجتماعی و  به استخدام رسمی این سازمان درآمد و با انتقال به تهران در بیمارستان دکتر لبافی‌نژاد، یکی از بیمارستان‌های زیر پوشش تامین اجتماعی مشغول به کار شد.
این پرستار نمونه سه سال در بخش‌های قلب و ریه، یک سال در بخش پیوند کلیه یاری‌رسان بیماران بوده و اکنون 4 سال است که در بخش جراحی چشمِ بانوان در راستای بهبود بیماران می‌کوشد.

پرستاران ستون ارزشمند در گستره‌ی بهداشت و درمان هستند. آنان همگام با گروه‌های پزشکی در راستای پیشبرد اهداف بهداشتی جامعه گام برمی‌دارند. شیرین دمهری، شکیبایی و آرامش را از شاخصه‌های یک پرستار نمونه نام برد و گفت: بیماران نگران و در انتظار بهبود، امیدوار به دست‌های پرتلاش پرستاران هستند. پرستار با مهارت و تجربه و تخصص کاری می‌تواند از نگرانی‌های بیماران و خانواده‌ها بکاهد.

photo 2021 01 18 20 07 30 photo 2021 01 18 20 07 31 photo 2021 01 18 20 07 331 23فرتورها رسیده است.
1719

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

5 پاسخ

  1. اين موفقيت بزرگ را خدمت خانم دمهري و خانواده محترمشان تبريك عرض مي گويم و آرزوي سلامتي و موفقيتهاي بيشتر برايتان دارم .شاد و تندرست باشيد

  2. بانوان ایرانی بخصوص، کادر درمان مایه سربلندی ایرانیان درجهان هستند ونخستین پایندگان جسم وروان و درمانگران جهان ایرانیان بودند.از سوی
    گروه حامیان خلیج تاابدفارس، مایلیم لوح سپاس زکریای رازی راتقدیمشان کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-09