لوگو امرداد
سوم فروردین‌ماه ساعت 13

آیین آفرینگان‌خوانی برآمد گاه رَپیتون در اینستاگرام پویندگان راه اشا برگزار می‌شود

WhatsApp Image 2021 03 22 at 23.02.43آیین آفرینگان‌خوانی برآمدن گاه رَپیتون، روز اردیبهشت و فروردین‌ماه در رویه‌ی اینستاگرام پویندگان راه اشا برگزار می‌شود.

 گروه آموزشی و پژوهشی پویندگان راه اشا با شادباش خجسته نوروز باستانی به آگاهی می‌رساند؛ در روز اردیبهشت از ماه فروردین برابر با سه‌شنبه سوم فروردین‌ماه 1400 خورشیدی ساعت 13 پس از نیمروز به زمان  ایران در گاه رپیتون، برآمد این گاه را، آیین آفرینگان‌خوانی رپیتون در رویه‌ی آموزشی و پژوهشی پویندگان راه اَشا برگزار می‌شود. همراهان می‌توانند این آیین را از ساعت 13 نیمروز از نشانی https://www.instagram.com/pouyandegan.rah.asha/ دنبال کنند.

 این آیین برای گرامی داشت ایزد رپیتون که گرمابخش ریشه گیاهان و دادن زندگی به زیست‌بوم است. در روش برگزاری این گاه و در هنگامه برگزاری این آیین همگی به واژ هستند ( به واژ بودن به چم«معنی» این است که سخن نمی‌گویند، کار ویژه‌ای نمی‌کنند و خوراک نمی‌خورند، به نیایش دادار اورمزد می‌پردازند).

برآمدن ایزد رَپیتون و آغاز خواندن گاه رَپیتون از روز اورمزد و فرودین‌ماه آغاز می‌شود و آفرینگان‌خوانی رَپیتون از اورمزد فروردین‌ماه تا اردیبهشت و فروردین‌ماه با آیین ویژه‌ای همراه است. گرما‌بخشی ایزد رپیتون بر زندگی‌تان افزون باد…

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-30