لوگو امرداد

درخشش نوروز و شادابی بهارِ پیرسبز‎

درخشش نوروز، فصل بهار، رویش دوباره طبیعت در سپندینه زیارتگاه پیر سبز چک‌چک پدیدار شده است.

پیر سبز با آن‌که سال‌های درازی است جشن باستانی نوروز را به خود دیده، اما گویی هر بار جوان‌تر و پرشكوه‌تر از پیش به پیشواز رسیدن فصلی نو می‌رود. این شادابی و استواری به ایرانیان درس ماندگاری، امیدواری و دورنمای آینده‌ای بهتر را می‌آموزد.

کویری‌ترین سرزمین کشور یکی از مهمترین زیارتگاه‌های جهان را در خود جای داده، در 43 کیلومتری شرق شهرستان اردکان میان رشته کوه‌های اردکان و انجیره یکی از جایگاه‌های ویژه و دیدنی استان یزد نهفته که هر سال در روزهای گوناگون میزبان شمار بسیاری از زرتشتیان و گردشگران است. نامش برگرفته از صدای قطره‌های آبی است که از صخره‌های پرخاطره می‌چکد، چک چکو (چک چک) یکی از باارزش‌ترین و زیباترین زیارتگاه‌های زرتشتیان در جهان است که آن را با نام زیارتگاه پیرسبز نیز می‌شناسند.

زرتشتیان در این استان زیارتگاه‌های بسیاری دارند اما چک چک از دید جغرافیایی دارای زیبایی‌های ویژه و بی‌همتایی است که از آوازه‌ی بیشتری برخوردار است. با این‌كه تا امروز در سیاهه‌ی (:فهرست) سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد (:یونسكو) به ثبت نرسیده ولی همواره پذیرای گروه‌های پرشماری از گردشگران و مسافران دیار كویری یزد به‌ویژه گردشگران خارجی است.

انجمن زرتشتیان شریف‌آباد اردکان یزد سرپرست (:متولی) این جایگاه سپند است. به زیارتگاه سپندینه پیر سبز خوش آمدید. 1 27 2 24 3 23 4 24 5 23 6 22 7 21 8 22 9 23 10 22 11 22 12 22 13 23 14 21

فرتورها از شهرام نمیرانیان است.
1719

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

یک پاسخ

  1. به امید پایندگی و پرآوازگی هرچه بیشتر این جایگاه سپندینه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-05