لوگو امرداد
روز سیزدهم فروردین‌ماه

از ورود به بوستان پردیسان و دیگر منطقه‌های حفاظت‌شده کشور جلوگیری می‌شود

mohabatkhaniبرپایه‌ی اعلام سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور روز سیزدهم فروردین‌ماه ورود به منطقه‌های چهارگانه‌ی تحت حفاظت در سراسر کشور ممنوع  و در این روز درهای پارک پردیسان هم بسته است و از ورود به این بوستان چلوگیری می‌شود.

فرمانده یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور در این‌باره گفت: برای رعایت پروتکل‌های روزهای کرونا یی و فصل‌ زادآوری حیات و حش ورود به منطقه‌های چهارگانه در سراسر کشور ممنوع است.

سرهنگ جمشید محبت‌خانی، فرمانده‌ی یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور در گفت‌و‌گو با ایلنا درباره‌ی حضور در عرصه‌های طبیعی با توجه به دستورهای ستاد ملی کرونا گفت: پیرو دستور‌العمل صادره از ستاد ملی کرونا پارک پردیسان در روز طبیعت تعطیل اعلام شد.

او ادامه داد: آگاهی‌رسانی‌ها برای ‌عدم حضور مردم انجام شد چرا که درهای پارک بسته است و پارکینگ‌ها تعطیل است و به هیچ‌روی اجازه‌ی ورود به پارک داده نخواهد شد.

فرمانده یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور با اشاره به حضور مردم در دیگر منطقه‌ها گفت: مردم اگر در مناطق آزاد حضور پیدا می‌کنند باید به مسایلی مانند آتش‌سوزی توجه کنند چرا که احتمال رخ دادن آتش‌سوزی‌های ناخواسته وجود دارد و شهروندان باید نسبت به روشن کردن آتش و اطمینان از خاموش شدن آن در هنگام بازگشت دقت کنند.

او همچنین با اشاره به آیین‌های روز طبیعت و رهاسازی ماهی قرمز و سبزه‌ی نوروز گفت: هرساله می‌بینیم مردم در روز طبیعت ماهی قرمز را در حوزه آبی، رودخانه و یا دریاچه‌ها رها می‌کنند در حالی که این ماهی‌ها به شدت می‌توانند برای آبزیان بومی آن حوزه آسیب‌زا باشند.

محبت‌خانی گفت: از دهیاری‌ها و شهرداری‌ها درخواست کردیم که جاهایی را برای رهاسازی ماهی قرمز مشخص کنند و این محل‌ها در همه کشور تقریبا مشخص است و از مردم درخواست می‌کنیم ماهی قرمز را در مناطقی که مشخص شده است رهاسازی کنند.

او ادامه داد: همچنین از هم‌میهنان درخواست می‌کنیم سبزه‌ها را در جاده‌ها و مسیرها رها نکنند چرا که محل گردآوری آن‌ها نیز توسط شهرداری‌ها مشخص شده است.

او درباره تمهیدات در نظر گرفته شده در مناطق شمالی با توجه به پیش‌بینی افزایش دما و حضور مردم در عرصه‌های طبیعی گفت: هماهنگی‌های درون سازمانی انجام شده و نیروهای محیط‌بان در روز طبیعت در آماده‌باش ویژه هستند.

فرمانده یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست افزود: تجهیزات خاموش کردن آتش (:اطفا حریق) برای روز طبیعت به‌روزرسانی شدند. هماهنگی‌های برون‌سازمانی نیز با فرماندهان یگان حفاظت، سازمان آتش‌نشانی، سازمان جنگل‌ها و پلیس انجام شده است تا در صورت رخ دادن آتش‌سوزی احتمالی به موقع ورود کنیم.

او افزود: در صورت دیدن آتش‌سوزی، زمان بسیار مهم است و از مردم درخواست می‌کنم بی‌درنگ (بلافاصله) آگاهی‌رسانی کنند تا هزینه و انرژی کمتری صرف شود.

فرمانده یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط‌زیست همچنین یادآور شد: مردم در صورت دیدن آتش‌سوزی با سامانه‌ی ۵۴۰ تماس بگیرند. البته با سامانه ۱۱۰ نیز هماهنگی انجام شده تا در صورت‌ عدم دسترسی به سامانه ۵۴۰ مردم از طریق پلیس ما را در جریان آتش‌سوزی رخ داده قرار دهند.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-07