لوگو امرداد

ویشتاسب موبدشاهی به جرگه‌ی موبدیاران پیوست

ویشتاسب موبدشاهی پس از تكمیل آموزش‌های بایسته و گذراندن آزمون‌های انجمن موبدان تهران به جرگه‌ی موبدیاران پیوست.

ویشتاسب موبدشاهی آموزش‌های بایسته‌ی موبدیاری را نزد موبد هومن فروهری فراگرفته است. وی با گذراندن آزمون کتبی نزد موبد اردشیر خورشیدیان، فرنشین انجمن موبدان تهران، آزمون اوستاخوانی نزد موبد مهربان فیروزگری و آزمون گات‌ها‌خوانی نزد موبد مهربان پولادی، جانشین فرنشین انجمن موبدان تهران، به پایه‌ی موبدیاری سرافراز شد و در جایگاه موبدیار با بهره‌گیری از آموزه‌ها در پیشبرد آیین‌های مینوی و گسترش دین و پیام اشوزرتشت گام خواهد برداشت.

موبدیار ویشتاسب موبدشاهی پاسداشت سنت‌ها و برگزاری آیین‌های دینی دغدغه‌‌اش بوده و هست چنانکه از انگیزه‌اش برای موبدیاری چنین می‌گوید: نخست در همازوری، دوم نگهداری از این کهن آیین و دین ایران زمین و سوم سفارش پدر که تاکید او بر ادامه‌ی کار دینی بود، انگیزه‌ای شد تا این خویشکاری را بر دوش بگیرم.

ویشتاسب موبدشاهی، فرزند موبد کیخسرو، پور موبد جاماسب، پور موبد سروش‌، پور موبد بهرام، پور موبد فریدون، پور موبد رستم، پور موبد مهربان، پور موبد مرزبان، پور موبد خداداد، روز دی به‌مهر ایزد و آبان‌ماه گاهشماری زرتشتی برابر با نهم آبان‌ماه ۱۳۴۷ خورشیدی در محله‌ی قدیم زریسف کرمان در خانواده‌ای فرهیخته چشم به جهان هستی گشود. ویشتاسب موبدشاهی، موبدزاده است، پدر بزرگ وی موبد جاماسب موبد آتشکده «در مهر» محله شهر کرمان بود. پدر ویشتاسب موبد کیخسرو موبدشاهی، موبد آتشکده دولتخانه در آبان‌ماه سال 1373 خورشیدی به مینو پیوست. مادر او روح‌انگیز آبادیان همانند پدر هر دو تحصیل کرده و هر دو در مخابرات کرمان مشغول کار بودند.
کودکی را در کودکستان اردشیر همتی و دبستان و راهنمایی را در آموزشگاه صفاری و دوره‌ی متوسطه را در دبیرستان مالک اشتر به پایان رساند. چندین سال پس از گرفتن دیپلم، در رشته نقشه‌کشی معماری در دانشگاه آزاد کرمان به تحصیل ادامه داد تا در سال 1395 خورشیدی موفق به دریافت دانشنامه کارشناسی ارشد بدون آزمون کنکور شد. او هم‌اکنون بازنشسته گروه صنعتی بارز است.
در سال 1382 با مژگان بختیاری پیوند همسری می‌بندد و دارای سه فرزند دو پسر و یک دختر به نام‌های بهرام، بهشید و بهنام هستند.

f2fba0d1 b8e4 4f5f 8b92 da45acd1b878 a81f1a4a 0424 49cd 94b5 4817269e5b2f

در ادامه فرتورهایی از موبد کیخسرو موبدشاهی پدر موبدیار ویشتاسب موبدشاهی در برگزاری آیین‌ها دیده می‌شود:
در ادامه فرتورهایی از موبد کیخسرو موبدشاهی پدر موبدیار ویشتاسب موبدشاهی در برگزاری آیین‌ها دیده می‌شود:

4 6

5 4 6 7 7 6 8 6 9 4 10 4 11 3 12 5 13 4 14 3 15 4 480d065e cc7c 4f25 a14b e540d251196c

فرتورها رسیده است.

4090

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

3 پاسخ

  1. با بهترین درودها و با بهترین شادباش به ایشان ، چرا ایشان را موبدیار میگویند ؟ مگر اجدادی موبد نبودند؟
    برایشان بهترین ها را ارزو دارم

  2. به چه دلیل موبد نشدن و موبدیار شدن؟ مگر فرزند موبدان نبایست موبد بشوند؟

  3. برای دستیابی به جایگاه موبدی باید سلسله مراتب را گذراند. آموزه‌های بایسته خوانش؛ نوشتار و روان خوانی دین دبیره را برای پایه موبدی فراگرفت. در ادامه برای پذیرش موبدی به انجمن موبدان درخواست داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-05