لوگو امرداد

به کارزار درخواست جلوگیری از خریدوفروش حیات‌وحش در فضای مجازی، بپیوندید

karzarکارزار «درخواست جلوگیری از خرید و فروش حیات‌وحش در فضای مجازی» چشم‌براه پشتیبانی دوست‌داران زیست بوم و حیات‌وحش است تا برای رسیدگی در دبیرخانه‌ی سازمان مخاطب به ثبت رسمی برسد.

متن درخواست این کارزار در دنباله آمده است:

«جناب آقای عیسی کلانتری

معاون محترم رئیس‌جمهور و ریاست سازمان حفاظت محیط زیست

سرکار خانم سمیه رفیعی

ریاست محترم فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی

جناب آقای رضا اربابیان

مدیرعامل محترم وبسایت شیپور

 

با سلام

ایران سرزمینی سرشار از گنجینه‌های فرهنگی و طبیعی است. حیات وحش و تنوع زیستی کشورمان یک بخش بزرگ از این گنجینه طبیعی را تشکیل می‌دهند که برای حفاظت از آن تا کنون بیش از ۱۴۵ محیطبان شهید شده و جان خود را در این راه فدا کرده‌اند اما وضعیت نامطلوب حیات وحش ایران به افرادی این فرصت را داده که از این نابسامانی سوء استفاده کنند.

زنده‌گیری حیوانات از زیستگاه‌های طبیعی، قاچاق و سپس خریدوفروش غیرقانونی آنان امریست که این روزها به راحتی در فضای مجازی صورت می‌گیرد و‌ متأسفانه برخی از وبسایت‌های خرید اینترنتی مانند «شیپور» امروزه تبدیل به یکی از جولانگاه‌های خریداران و فروشندگان حیات وحش کشور شده‌اند.

با توجه به قانون ممنوعیت خریدوفروش گونه‌های حیات وحش در کشور و‌ همچنین استناد به اصل ۵۰ قانون اساسی که حفاظت حیات وحش را وظیفه‌ای عمومی دانسته و هرگونه عملی را که منجر به آسیب به محیط زیست باشد غیرقانونی اعلام کرده است، انتظار می‌رود که پیگیری فرمایید تا هرچه سریع‌تر نسبت به حل این مشکل بزرگ اقدام شود و از هرگونه خریدوفروش گونه‌های حیات وحش در بستر فضای مجازی ممانعت به عمل آید.

بدیهی است درصورتیکه وبسایت‌های مذکور نسبت به رفع این مشکل اقدامات کافی و لازم را انجام ندهد، سازمان‌های مردم‌نهاد حفاظت از محیط زیست وظیفه اجتماعی خود می‌دانند که مراتب را از مراجع ذیصلاح پیگیری نمایند.»

برای پیوستن به این کارزار به نشانی زیر بروید:

درخواست «جلوگیری از خرید و فروش حیات وحش در فضای مجازی»

 

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-06