لوگو امرداد

پیرسبز و ستی‌پیر روزهای زیارت همگانی بسته است

Untitled 101زیارتگاه‌های پیرسبز و ستی‌پیر در استان یزد با پایداری همه‌گیری کووید-19 در روزهای زیارت همگانی بسته خواهد بود.

با شرایط پیش‌آمده در پی فراگیری کووید-19 برای پیشگیری از گسترش بیماری و برپایه‌ی وَچَر، دیدگاه دینی انجمن موبدان تهران، روزهای اشتاد تا مانتره‌سپند ایزد خوردادماه برابر با ۲۴ تا ۲۸ خوردادماه، هنگام زیارت همگانی پیرسبز، چک‌چک، این مکان سپند پذیرای دیدارکنندگان نیست. همچنین سپندینه پیرانگاه ستی‌پیر در روز اشتاد ایزد و خورداد ماه برابر با ۲۴ خوردادماه در سال 1400 بسته است.

«پیرسبز چک‌چکو»، پیران‌گاهی است در ۶٨ کیلومتری شمال‌‌ باختری (:غربی) شهر یزد و در کوه‌های «خرانق» شهرستان اردکان، زرتشتیان در پی سنت‌های دیرینه و کهن همه ساله روزهای پایانی خوردادماه به نیایش همگانی در این جایگاه سپندینه می‌‌پردازند.
ستی‌پیر، پیرانگاهی است در نزدیکی مریم‌آباد، یکی از محل‌های زرتشتی‌نشین یزد و انجمن زرتشتیان مریم‌آباد نگهداری این پیرانگاه را بر دوش دارد. زرتشتیان روز اشتاد ایزد از هر ماه در این پیرانگاه نیایش به جا می‌آورند.

 

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

یک پاسخ

  1. تصمیم سختی است اما با سپاس از انجمن ها و دست اندرکارانی که تصمیم به بستن گرفتند. بسیار خوب است که در این روزها تورهای مجازی از این مکانها در ساعتی مشخص برگزار شود. ازسوی دیگر می توان شماره حسابهایی را اعلام کرد که افراد مبالغ خیراندیشی خود را به ان حساب انتقال دهند. به امید این که سال دیگر گردهم ایی مانند گذشته برگزار شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-09