لوگو امرداد
زمان نام‌نویسی به پایان رسید

نامزدهای گردش 45 انجمن زرتشتیان تهران کمتر از حدنصاب

212شمار نامزدهای هیات‌مدیره‌ی گردش 45 انجمن زرتشتیان تهران در پایان زمان نام‌نویسی به حدنصاب قانونی نرسید.

پیرو فراخوان انجمن زرتشتیان تهران برای نام‌نویسی نامزدهای هیات‌مدیره‌ی ‌گردش ۴۵ که ششم مهرماه 1400 خورشیدی منتشر شد، زمان نام‌نویسی پنجشنبه 22 مهرماه به پایان رسید. در این مدت حدود 15 تن از همکیشان دارای شرایط، برای پذیرش مسوولیت در هیات‌مدیره‌ی انجمن اعلام آمادگی کرده‌اند. تصمیم‌گیری برای تمدید زمان نام‌نویسی به بررسی در نشست هفتگی هیات‌مدیره‌ی گردش 44 موکول شده است. انجمن زرتشتیان تهران در فراخوان یادآوری کرده بود که برگزاری انتخابات برای گزینش هیات‌مدیره‌ گردش ۴۵، تنها در صورت به حدنصاب قانونی رسیدن شمار نامزدهای انتخاباتی امکان‌پذیر می‌شود. برپایه‌ی ماده‌ی 11 اساسنامه‌ی انجمن زرتشتیان تهران، برای انجام تکالیف انجمن ۲۱ تن از افراد زرتشتی واجد شرایط به عنوان نمایندگان اصلی با رای مخفی و اکثریت نسبی برگزیده می‌شوند و ۷ نفر بعدی به ترتیب آرا به عنوان هموند جانشین (:علی‌البدل) انتخاب و معرفی خواهند شد. یادآوری می‌شود، پروانه فعالیت گردش ۴۴، دهم بهمن‌ماه ۱۳۹۷ خورشیدی صادر شده است. پیرو بند ۴ اساسنامه انجمن زرتشتیان تهران، گردش كار هیات‌مدیره برای هر دوره سه سال خورشیدی است.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

2 پاسخ

  1. زمانی کار انجام می شود که هیات مدیره 44 اراده و همت کند. در آخرین مجمع رییس انجمن گفت که به حد نصاب نرسیده ولی هیچکدام از اعضای گردش 44 از جمله خودش هم ثبت نام نکردند و قرار شد انتهای شهریور انتخابات برگزار شود. این دفعه هم ظاهرا هیچکدام از اعضای فعلی ثبت نام نکردند. در حالیکه حدود 12 نفر از اعضای گردش 43 در گردش فعلی حاضر هستند. ظاهرا میل به فترت طولانی یا تغییر اساسنامه به شوق ماندگاری بیشتر به واقعیت نزدیک است. همه جا رسم است بلافاصله بعد از به حد نصاب نرسیدن، تمدید می کنند ولی تازه قرار است در جلسه هفتگی بررسی شود که دیگر تمدید نیست و فراخوان جدید است.
    در ضمن امرداد قرار بود گزارش کامل مجمع آخر به همراه پاسخ مسئولان انجمن را چاپ کند. چه شد؟

  2. مجمع های همگانی نیاز به گزارش کامل ندارند. دستکم در گردش 44 بازرسان تعدادی پرسش را از ابتدا ی گردش یعنی 3 مجمع مطرح کردند که بی پاسخ مانده از خود بازرسان هم بپرسید پاسخی برای آن نداردند. رییس انجمن هم در اغاز هر مجمع می‌فرمایند در دبیرخانه حضور دارند و پاسخگو به پرسش های فردی با ارایه مدرک هستند. مسایل مبهم و کلان که در سطح جامعه مطرح میشود هم در مجمع بی پاسخ میماند چون در حال طی طریق است و گمان میرود طی طریق را دچار کند و چون در طی طریق است نمیشود پایان را پیش بینی کرد. به نوعی در مجمع گفته میشود به منتخبین خود اعتماد کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-07