لوگو امرداد

همایش دوچرخه‌سواری یادواره‌ی روانشاد مهیار فرزانه

photo 2021 11 22 16 14 43 انجمن همازور از برگزاری همایش دوچرخه‌سواری گرامیداشت یاد مهیار فرزانه، رکاب‌زن ملی‌پوش نوجوانان، در یزد خبر داد.

پیرو آگاهی‌رسانی انجمن فرهنگی گردشگری همازور، همایش دوچرخه‌سواری نکوداشت یاد مهیار فرزانه، آدینه پنجم آذر‌ماه 1400 خورشیدی ساعت ۹ از روبه‌روی پارک کوهستان، ابتدای جاده دوچرخه سواری، ایستگاه دوچرخه‌سواری «طوق زرين» آغاز می‌شود. رکاب‌زنی تا «آب‌انبار زین‌آباد» ادامه می‌یابد و با پذیرایی به پایان می‌رسد. در پایان برنامه با انجام قرعه‌کشی به شرکت‌کنندگان این همایش جوایزی به رسم یادبود پیشکش می‌شود.
همچنین بدلیل اینکه این همایش در راستای ایجاد شادابی و اقدام عملی برای ترویج فرهنگ ورزش همگانی است، دوچرخه رایگان در اختیار کسانی که دوچرخه ندارند، گذاشته می‌شود. علاقه‌مندانی که به دوچرخه نیاز دارند، می‌توانند نام و کد ملی خود را برای هماهنگی به شماره سامانه انجمن همازور ۱۰۰۰۱۳۵۵۹۲۵۰ پیامک کنند. شرکت در همایش دوچرخه‌سواری برای همگان آزاد است.

مهیار فرزانه نوجوان قهرمان ملی‌پوش دوچرخه‌سواری از استان یزد زاده 25 آبان‌ماه ۱۳۸۲، بود. مهیار برای نخستین بار دی‌ماه ۱۳۹۷ و پس از درخشش در  نخستین دوره مسابقات المپیاد ورزشی استعدادهای برتر دوچرخه سواری به اردوی تدارکاتی استعدادهای برتر کشور دعوت شد. وی در سال ۱۳۹۸ نیز با تمرین‌های مستمر و روزانه خود خوش درخشید و به اردوهای تیم ملی نوجوانان استقامت دعوت شد. اردوی این رده به میزبانی یزد روزهای ۲۵ دی‌ماه تا ۴ بهمن ۱۳۹۸ برگزار شد و مهیار فرزانه توانست در میان ملی‌پوشان رده سنی ۱۳۸۳-۱۳۸۲، مقام سوم را کسب کند. این رکاب‌زن نوجوان سابقه قهرمانی در مسابقات مختلف استانی، کشوری و جامعه زرتشتی را داشت. همیشه آماده‌ی قهرمانی بود و برای حفظ آمادگی جسمانی ساعت‌ها به تمرین‌های خود ادامه می‌داد. اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۹ خورشیدی، هنگام تمرین در جاده‌ی تفت-یزد دچار سانحه تصادف شد. خانواده‌ی مهیار فرزانه در شرایط مرگ مغزی فرزند عزیزشان با انجام کاری انسان‌دوستانه اعضای حیات‌بخش بدن وی را برای پیوند به سه بیمار نیازمند دریافت عضو، اهدا کردند و زندگی دوباره به بیماران و امید را به خانواده‌ی آنان بخشیدند.

 

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-30