لوگو امرداد
به کوشش گروه ورزش همگانی ورهرام

گرامیداشت اشتاد ایزد در آدریان بزرگ؛ یادآور راستی و پاکی

گروه ورزش همگانی ورهرام، اشتاد ایزد و آبان‌ماه روز نیایش و ورزش، دیدار، دوستی و همدلی با سالمندان زرتشتی را گرامی داشت.

نیایش همگانی به سرپرستی مینا دهموبد، ورزش همگانی با انجام تمرینات کششی به سرپرستی بانو مهری منوچهری بخش نخست این برنامه بود. مهرانگیز ذهبی در بخش همپرسگی با خرد و خردمند پیرامون مناسبت‌ها و جشن‌های ماه آبان سخن گفت. همچنین درباره‌ی جشن آبانگان‌، روز کورش‌، کتابخانه و کتاب‌های ایرانی در زمان گذشته گفت‌وگو شد. مهرانگیز ذهبی در بخشی دیگر از برنامه در زمینه‌ی گهنبار لر قشقایی که در دیوان خاضع از آن یاد شده و هنوز در یزد برگزار می‌شود، اطلاعاتی را بیان کرد.

در بخش تغذیه‌ی سالم مهری منوچهری با تهیه‌ی ساندویچ جعفرآبادی شرکت‌کنندگان را میهمان کرد و روش آماده‌سازی آن را آموزش داد. آدخت بهمردی با تهیه‌ی کیک پای سیب، روش پخت آن بیان کرد. سپس هنرمندان شرکت‌کننده با دف‌نوازی و اجرای ترانه‌های محلی به شادی پرداختند و قدم  میهمان نورسیده، نوه‌ی یکی از شرکت‌کنندگان را شادباش گفتند. این برنامه با پذیرایی پایان یافت.

گرامی‌داشت اشتاد ایزد به همراه برنامه‌ی تغذیه‌ با خوراکی‌های سالم و برنامه‌ی همپرسگی با خرد و خردمند دوشنبه بیستم آبان‌ماه ۱۳۹۸ خورشیدی در آدریان بزرگ تهران با باشندگی گروهی از زرتشتیان برگزار شد.

 گزارش تصویری از این آیین را در پیوست می‌بینید:

01

02

03

04

05

06

08

010

011

09

فرتورها رسیده است.

1353

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-10