لوگو امرداد
به کوشش انجمن سروسایه‌فکن و خانه‌ی اندیشمنذان علوم انسانی

نشست شاهنامه و فرجام کار ساسانیان برگزار می‌شود

zand1انجمن سرو سایه‌فکن با همکاری خانه‌ی اندیشمندان علوم انسانی و  انجمن دوستداران شاهنامه البرز نشستی با عنوان «شاهنامه و فرجام کار ساسانیان» برگزار می‌کند.

در این نشست دکتر زاگرس زند، دکتر صفورا برومند، دکتر بهرام پروین‌گنابادی و دکتر آرزو رسولی سخنرانی می‌کنند.

در این نشست به بررسی  کتاب «شاهنامه و پایان ساسانیان» نوشته‌ی دکتر زاگرس زند، پرداخته خواهد شد. دکتر زاگرس زند در این کتاب با ژرف‌نگری‌ای زمان‌بَر و روش‌مندانه، دامنه‌ی آگاهی‌های ما را گسترش داده و یادآور ارزش‌های کم‌مانند تاریخی شاهنامه شده است. دکتر زند در جای‌جای کتاب گواه می‌آورَد که «تاریخ‌نگاری فردوسی نشانگر باریک‌بینی و اهمیت دادن او به روایت جزییات تاریخی است». پژوهش تاریخ‌نگارانه‌ی زند و رنجی که برای نوشتن چنین کتاب پُربار و راهگشایی بر خود هموار کرده، اثری ماندگار پدید آورده است. ارزش‌های بسیار این اثر را در یادداشتی که دکتر جلال خالقی‌مطلق در آغاز کتاب نوشته است، می‌توان بازشناخت.

نشست شاهنامه و فرجام کار ساسانیان، یکشنبه 6 شهریور 1401 خورشیدی ساعت 18 در تالار حافظ خانه‌ی اندیشمندان علوم  انسانی برگزار می‌شود.

دوستداران برای باشندگی در این نشست می‌توانند در روز و ساعت یادشده به نشانی: خیابان نجات‌الهی(ویلا)، نبش خیابان ورشو، خانه اندیشمندان علوم انسانی، سالن حافظ بروند.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-06