لوگو امرداد

کیخسرو کریمدادی، پیشکسوت فرهنگی درگذشت

1کریمدادیفرهیخته کیخسرو رستم کریمدادی شریف‌آباد، پیشکسوت فرهنگی، هموند پیشین هیات‌مدیره انجمن زرتشتیان تهران و انجمن اشا درگذشت.
روانشاد کیخسرو فرزند روانشادان کشور سلامتی و رستم کریمدادی زاده 1322 در شریف‌آباد اردکان یزد بود و ساعت شش بامداد امروز 28 بهمن‌ماه 1401 خورشیدی، شهریور روز گاهشماری زرتشتی در پی بیماری قلبی و عارضه سکته مغزی در بیمارستانی در تهران دیده از هستی فروبست.
آیین خاکسپاری فردا شنبه 29 بهمن‌ماه 1401 خورشیدی ساعت 14 در آرامگاه زرتشتیان تهران، قصرفیروزه برگزار می‌شود.
وی در خانواده‌ای فرهنگی چشم گشود پدر ایشان رستم کریمدادی دبیر زبان دبیرستان شرف اردکان بود. روانشاد در کودکی پدر را که از بنیادگذاران آموزش زبان انگلیسی بود، از دست داد و به‌عنوان فرزند بزرگتر، خود را مسوول سرپرستی خانواده دانسته و به تهران می‌آید و همزمان به کار و تحصیل مشغول می‌شود.  نزدیک به 34 سال در آموزشگاه‌های زرتشتیان تهران به آموزش و پرورش فرزندان هازمان زرتشتی کوشید. خدمت فرهنگی را از کادر اداری دبیرستان فیروز بهرام آغاز کرد. 23 سال در کسوت ناظم دبستان جمشیدجم خدمت کرد تا به بازنشستگی درآمد. روانشاد کریمدادی از کنشگران فرهنگی و اجتماعی، 3 دوره هموند هیات‌مدیره انجمن زرتشتیان تهران در سمت دبیر و عضو کمیسیون آموزش و چهار دوره هموند هیات‌مدیره انجمن زرتشتیان شریف‌آباد مقیم مرکز (اشا) در پیشبرد هازمان زرتشتی تاثیرگذار بوده است. وی در همکاری با انجمن زرتشتیان تهران همواره پیشگام بوده و در به انجام رسیدن دریافت 3 درصد اعیانی آموزش و پرورش نقش بسزایی داشته است. همسر ایشان، ایراندخت خسروی و فرزندان آناهیتا، آرمیتا و رستم هستند.

»امرداد» درگذشت آن انوشه‌روان را به خانواده و جامعه‌ی زرتشتی آرامش‌باد گفته و گسترش نیکی را از اهورای هروسپ‌توان خواستار است.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

4 پاسخ

  1. روانش شاد و یادش همیشه گرامی باد. به خانواده گرامیشان هم تسلیت می گویم. ما در نخستین انجمن زرتشتیان تهران پس از انقلاب (گردش ۳۲) با هم آشنا و دوست شدیم و این دوستی تا زمانی که در تهران بودم ادامه یافت. با هم به جز جلسات در امور مختلفی همراه بودیم و از راهنمایی و یاری ایشان برخوردار بودم. انسان دلسوز و وظیفه شناسی بود. روحش شاد باد

  2. روانشان شاد
    با آرزوی شکیبایی و تندرستی برای همسر و فرزندان ایشان و سایر بازماندگان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-04