لوگو امرداد
گزارش تصویری

مراسم تودیع موبد فیروزگری و معارفه موبد سروش‌پور

نشست تودیع موبد فرهیخته موبد مهربان فیروزگری و معرفی موبد پدرام سروش‌پور به سمت سردفتری ازدواج زرتشتیان شهر تهران در تالار ایرج برگزار شد.

در این مراسم دکتر اسفندیار اختیاری نماینده ایرانیان زرتشتی در مجلس، افشین نمیرانیان، فرنشین انجمن زرتشتیان تهران، چند تن از هموندان انجمن زرتشتیان تهران (کامبیز رستمی، پروانه خرمشاهی، آذرمین‌دخت بلیوان) و موبدان کوروش بلندی، پدرام سروش‌پور و مهربان فیروزگری باشنده بودند.
این مراسم به شکل خودمانی و دور یک میز برگزار شد و نخست اسفندیار اختیاری نماینده ایرانیان زرتشتی در مجلس از تلاش‌های موبد مهربان فیروزگری سپاسداری کرد و گفت: وی یکی از موثرترین موبدان هازمان زرتشتی است که هر جا قدم گذاشته، نتایج مثبت و نیک آن را می‌بینیم. اسفندیار اختیاری در ادامه افزود همین که موبد گران‌مایه درخواست کردند که فرد دیگری جانشین‌ وی در سردفتری ازدواج شود، نشاندهنده بزرگی ایشان است وی همچنین به تلاش‌های موبد پدرام سروش‌پور نیز اشاره کرد و به موبد سروش‌پور هم اطمینان داد که تمام و کمال پشت ایشان ایستاده است.
افشین نمیرانیان، فرنشین انجمن زرتشتیان تهران نیز در این آیین به نقش بزرگی که موبد فیروزگری در تمام این سال‌ها به عنوان سردفتر ازدواج داشتند، اشاره کرد و گفت پس از درگذشت موبد رستم شهزادی، مدتی برخی همکیشان برای ثبت ازدواج خود به یزد می‌رفتند تا اینکه موبد مهربان فیروزگری سرپرستی این کار را بر دوش گرفت. وی از تلاش‌های روانشاد شاهپور لهراسبی و هم اکنون فرزند وی فرزاد لهراسبی نیز یادی کرد. فرنشین انجمن زرتشتیان تهران در ادامه به تعداد زناشویی‌های انجام شده در این سال‌ها اشاره کرد و افزود اینکه جوانان ما دعای خیر شما پشت سرشان بوده و هست بسیار مهم است. وی در ادامه گفت در پایان مراسم با گل و پیشکشی از موبد گرانقدر تجلیل خواهد شد.
موبد مهربان فیروزگری هم در این نشست سخنرانی کرد و در سخنان خود به فعالیت‌های موبد سروش‌پور در این سال‌ها اشاره کرد و گفت موبد سروش‌پور، در زمانی وضعیت آدریان را بسیار بهتر کرد و از سوی دیگر از قدیمی‌ترین موبدان یسنا‌خوان ما است. موبد فیروزگری به نقش آوای اوستا نیز اشاره کرد و از جذب انرژی کیهانی توسط مانترا سخن گفت وی درادامه افزود ما آوای خودمان را با امواج کیهانی تقویت می‌کنیم این آوا به رزونانس می‌آید و تقویت می‌شود. وی افزود بسیاری به آب‌افشره هوم باور دارند و از آن برای شفای بیمارانشان هم می‌برند و این فقط به شوند ایمان آنان است.
موبد کوروش بلندی هم در ادامه گفت همه گفتنی‌ها را همه می‌دانید و چیزی برای گفتن نیست و ادامه داد: کارهایی که شما برای هازمان (:جامعه) ما انجام دادید همیشه زبان‌زد است. موبد سروش‌پور هم که یکی از گزینه های برتر هازمان ما هستد و به درستی به جانشیی شما برگزیده شدند من از موبد بزرگوار سپاسگزاری می‌کنم و به موبد سروش‌پور هم شادباش می‌گویم.
آخرین سخنران هم موبد سروش‌پور بود: درباره‌ی این رویداد از دو بعد نگاه می‌کنم یکی دفترخانه 43 که اکنون یکی از دفترخانه‌های قدیمی و شناخته‌شده‌ی هازمان ما است که ازدواج‌های هازمان زرتشتی در این دفترخانه ثبت می‌شود و مسوولیتی است که هازمان زرتشتی من را شایسته این خدمت دانستند و بردوش من گذاشتند، همچنین از افشین نمیرانیان و اسفندیار اختیاری که من را پشتیبانی کردند. شش و یا هفت ماه به واقع زمان برد تا با وجود سختی‌ها کارمان به نتیجه رسید. از طرف دیگر موبد گرامی موبد فیروزگری که من هر چیزی که از موبدی فراگرفته‌ام را از ایشان آموخته‌ام من افتخار شاگردی ایشان را دارم کارهای بسیار بزرگی را برای انجمن موبدان انجام دادند و من اعتقاد دارم موبد در هنگام انجام گواه‌گیری فقط امضا نمی‌کنند بلکه برای هردو آرزوی تندرستی دارد و خواستار نیکی است و من همین‌جا از ایشان می‌خواهم همیشه این دعای خیر را برای همه‌ی جوانان بکنند. بار سنگینی روی دوش من است ولی امیدوارم که بتوانم با کمک همگی این کار را به درستی انجام بدهم.
سپس افشین نمیرانیان برای اهدای دسته گل و دادن پیشکش از موبد خواست که در جلوی عکس اشوزرتشت بایستد و عکس یادگاری بگیرند.
اسفندیار اختیاری هم لوحی را که معاون رییس قوه قضاییه و فرنشین اسناد و املاک کشور، حسن بابایی به نام پدرام سروش‌پور برای سمت سردفتری ازدواج زرتشتیان دفترخانه 43 صادر کرده بود را به موبد پدرام سروش‌پور داد. این مراسم ساعت 10 بامداد دوشنبه هشتم اردیبهشت ماه 1402 خورشیدی آغاز شد و ساعت 10 و سی دقیقه با اهدای پیشکش و دسته گل پایان یافت.
در زیر فرتورهایی از این مراسم را می‌بینید:

در زیر فرتورهایی از این مراسم را می‌بینید:

1 38

آتشکده زرتشتیان تهران

2 37

موبد پدرام سروش‌پور و موبد مهربان فیروزگری

3 36

32 8

4 32

5 32

افشین نمیرانیان، فرنشین انجمن زرتشتیان تهران

6 30

31 8

اسفندیار اختیاری، نماینده ایرانیان زرتشتی در مجلس

8 26

9 22

از چپ: کامبیز رستمی و آذرمین‌دخت بلیوان، هموندان انجمن زرتشیان تهران

10 22

11 24

12 20

موبد کورش بلندی

33 10

مراد ملک‌پور، سرپرست دبیرخانه انجمن زرتشتیان تهران

14 19

موبد فرهیخته موبد مهربان فیروزگری

15 19

16 19

17 17

موبد پدرام سروش‌پور، سردفتری ازدواج زرتشتیان شهر تهران – دفترخانه 43

35 8

19 15

20 14

21 13

22 12

از چپ: پروانه خرمشاهی و آذرمین دخت بلیوان، هموندان انجمن زرتشتیان تهران

33 9

23 12

25 11

34 9

27 8

28 7

فرهاد کاویانی، کنشگر هازمان زرتشتی

29 9

فرتور از همایون مهرزاد است.

2393

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

3 پاسخ

  1. طول عمر باعزت از اهورامزدا برای جنابشان آرزومندم – زنده باد بزرگ زرتشتیان ، موبدمهندس فیروزگری

  2. موبد فیروزگری گرانمایه
    تن و جان و دلتان از گزند زمان و زمانه به دور باد
    سایه‌تان سبز
    و سپاس از همایون عزیز برای ثبت زیبای خاطرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1402-12-27