لوگو امرداد

یادآوری انجمن موبدان درباره‌ی کلاس‌های دینی دانش‌آموزان زرتشتی

images 1 1در آستانه‌ی بازگشایی مدارس، موبد دکتر مهربان پولادی، فرنشین انجمن موبدان، برای آموزش بهینه نکاتی را به انجمن‌های زرتشتیان و مسوولان کلاس‌های دینی در شهرهای زرتشتی‌نشین یادآوری کرده است.
در متن پیام انجمن موبدان تهران برای سال تحصیلی 1403-1402 از انجمن‌های زرتشتیان و مسوولان کلاس‌های دینی در شهرهای گوناگون درخواست شده نکات زیر را رعایت کنند:
1- دانش‌آموزان زرتشتی پسر و دختر هر مقطع تحصیلی در تمامی شهرهایی که کلاس دینی در محل انجمن، سازمان یا پردیس مارکار و… برگزار می‌شود مانند شهرهای ( تهران، یزد، کرمان، شیراز، اصفهان و…) با رعایت اخلاق زرتشتی در یک کلاس درس دینی، دختر و پسر زرتشتی حضور داشته باشند.
2- آموزگاران زرتشتی جهت تدریس باید درک بالایی برای‏ فهم آن‏چه در دنیای شاگردان اتفاق می‏افتد، و به تفاوت‌های فردی شاگردان خود، آگاهی داشته باشند.
3- آموزگاران زرتشتی باید قدرت هدایت کلاس به سوی هدف‌های دینی که در کتاب مشخص شده را به بهترین نحو و علاقه بسیار آموزش دهند و باید گره های عاطفی خود را کنترل کنند.
4- آموزگار زرتشتی باید از شیوه‌های نوین آموزش، آموزش بر اساس سفرپژوهی، آموزش بر اساس بازی و ایجاد علاقه و… استفاده نماید و از ابزار نمره جهت تهدید و… به هیچ وجهی استفاده نکند.
5- کلیه آموزگاران زرتشتی در ایران که درس دین زرتشتی می‌دهند، چه در مدارس زرتشتی یا غیرزرتشتی، انجمن‌ها، آموزشگاه‌ها و… باید تاییدیه انجمن موبدان را طبق اساسنامه و قانون جهت تدریس در آن پایه تحصیلی را داشته باشد.
6- انجمن موبدان در هر مقطع زمانی که برایش ثابت شود آموزگار دینی، طبق قانون و نظر انجمن موبدان اقدام نکند، با آن آموزگار همکاری را از طریق سازمان و نهاد مربوطه قطع خواهد کرد.
* از کلیه هم‌میهنان زرتشتی (مادر و پدر، آموزگاران، دانش‌آموزان و…) درخواست داریم که پیشنهادات و انتقادهای سازنده خود را با دبیرخانه انجمن موبدان در میان بگذارند.

با سپاس
موبد دکتر مهربان پولادی
فرنشین انجمن موبدان

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-28