لوگو امرداد
دستور جلسه‌ی مجمع فوق‌العاده انجمن زرتشتیان تهران

وضعیت ملک متعلق به فریچهر فریدونیان

انجمن زرتشتیان تهران

به مناسبت در راه‌بودن مجمع همگانی فوق‌العاده‌‌ی انجمن زرتشتیان تهران، تارنمای امرداد از سخنگوی انجمن خواست تا با توضیح درباره‌ی وضعیت ملک شادروان فریچهر فریدونیان و برنامه‌‌ی هزینه‌کرد نقدینگی حاصل از فروش آن، دستور کار مجمع روز آدینه 15 دی‌ماه را شفاف‌سازی کند.
فرامرز پوررستمی، سخنگوی گردش 45 انجمن زرتشتیان تهران در گفت‌وگو با امرداد درباره‌ی وضعیت ملک فریچهر فریدونیان (نامور به هتل اطلس) بیان داشت: مشخصات ملک روانشاد فریچهر فریدونیان که در مجمع همگانی نوبت دوم به رای شرکت‌کنندگان در مجمع گذاشته می‌شود بدین گونه است:
نشانی ملک: خیابان قرنی، بالاتر از چهارراه طالقانی کوچه سوسن
وضعیت ملک: مساحت این ملک با عرصه‌ی 285 مترمربع است. اعیانی ملک در پنج طبقه ساخته‌شده که روی دو عرصه‌ی جداگانه به صورت یک‌پارچه ساخته‌ شده است. توضیح آن که یکی از عرصه‌ها به مساحت 312 مترمربع متعلق به آقای بابک خسروان، فرزند روانشاد فریچهر است. این ساختمان در داخل یک مجموعه‌ی بزرگ‌تر به نام هتل اطلس به مساحت بیش از هزار متر مربع قرار گرفته است. ساختمان مذکور پیش از سال 1350 خورشیدی، طی قرارداد اجاره توسط بانو فریدونیان به منظور استفاده به عنوان محل مهمان‌خانه و پانسیون در اختیار مستاجران قرار گرفته است. در سال 1371 خورشیدی هنگامی که روانشاد فریچهر زنده بوده‌اند، طی وکالت‌نامه‌ی رسمی این دارایی خود را به انجمن زرتشتیان تهران واگذار کرده است. و در نهایت در 28 اسفندماه  1392، با اقدامات گردش 42 انجمن زرتشتیان تهران سند به نام انجمن منتقل شده است و در ادامه نیز سند تک‌برگ در چهارچوب طرح کاداستر در سال 1397 به نام انجمن زرتشتیان تهران صادر شده است. گفتنی است که از زمان قرارداد اجاره‌ی اولیه تاکنون، مستاجران در این ملک مشغول به کسب‌وکار بوده‌اند و با وجود چندبار مراجعه به دادگاه و طرح دعوا برای تخلیه، رای دادگاه به نغع انجمن صادر نشده است چون دادگاه با توجه به اینکه حقوق مکتسبه را برای مستاجران قانونی دانسته است انجمن نتوانسته حکم تخلیه را از طریق دادگاه بگیرد. اما اکنون موقعیتی فراهم شده است که چون یکی از مالکان هتل اطلس مایل به فروش سهم خود شده و خریدار نیز وجود دارد و اعلام آمادگی کرده است. انجمن می‌تواند سهم خود را با شرایط مناسب به خریداران جدید بفروشد.

محل هزینه‌کرد نقدینگی حاصل از فروش ملک
پوررستمی در ادامه افزود: نکته مهم دیگر این است که هیات‌مدیره‌ی گردش 45 می‌خواهد نقدینگی حاصل از فروش این ملک چند اقدام مهم را به انجام برساند:

  • تکمیل کردن ساختمان نیمه‌تمام شادروان کیخسروی که در آن لوح یادبودی نیز به نام روانشاد فریچهر فریدونیان نصب خواهد شد و این ساختمان پس از مراحل تکمیل به یکی از منابع درآمدی انجمن تبدیل می‌شود.
  • خرید انشعابات شهری و تجهیز ساختمان در دست احداث آدریان بزرگ که به‌زودی کارهای ساختمانی آن به پایان می‌رسد.
  • بازسازی‌های بایسته و شایسته در آموزشگاه‌های تحت پوشش و تجهیز آنها برای استفاده‌ی بهینه‌ی دانش‌آموزان همکیش.
  • تکمیل و رفع کمبودهای برخی از مجموعه‌های عام‌المنفعه‌ی تحت پوشش نظیر مهدکودک، خانه فرهنگ و هنر و مارکار تهرانپارس که مورد استفاده‌ی عموم همکیشان است.
  • چنانچه پس‌از هزینه‌ در موارد ذکرشده مبلغی باقی بماند به عنوان سرمایه‌ی ثابت از قبیل خرید سرقفلی املاک تجاری یا واحد مسکونی که برای انجمن ایجاد درآمد می‌کند صرف خواهد شد.

سخن پایانی: هیات‌مدیره‌ی گردش 45 امیدوار است که در همه‌ی مراحل به‌ویژه فروش به قیمت مناسب و هزینه‌کرد آن با بهترین کیفیت از همکاری، تخصص، تجربه و پیشنهادهای کارساز همکیشان بهره‌مند شود تا نیت خیرخواهانه‌ی روانشاد فریچهر فریدونیان در این شرایط ویژه بهترین دستاورد را برای همکیشان ارجمند داشته باشد.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

11 پاسخ

  1. جناب پوررستمی شما که سخنگوی انجمن میباشید. قیمت فروش و هزینه هایی که انجام خواهد شد را نیز ذکر کنید. پس پذیرشگاه پارسایی چه خواهد شد؟ این مکان هم نیاز به ساخت و ساز دارد و برای اجاره مبلغ خوبی پس از ساخت میتوان کسب نمود. آیا مکان دیگری برای فروش است که برای اینکار پذیرشگاه پارسایی هزینه نمایید؟!

  2. 1 – لطف می فرمایید قیمت تقریبی پیشنهادی خریدار(ان) بالقوه را اطلاع رسانی کنید (البته اگر مصوبه غیرعلنی نیست).

    2 – حتما هیات مدیره تقریبی برای بندهای هزینه کرد حاصل از فروش که ذکر کردید دارد و صد البته حتما باید داشته باشد. لطف می کنید عدد تقریبی بفرمایید (البته اگر مصوبه غیرعلنی نیست).

    3 – فرمودید “بایسته و شایسته” یا فرمودید “برخی از مجموعه ها” یا … که همگی عبارات تفسیر پذیر هستند و هر کس و بهتر بگویم هر گردشی می تواند تفسیر خود را داشته باشد. فرمایش شما نشان می دهد ارزیابی دقیقی از عدد هزینه کرد ندارید تا بتوانید بسنجید آیا فروش ملک و هزینه کرد آن بهتر است یا می توان مبلغ بندهای هزینه کرد که به آنها اشاره کردید را از جاهای دیگر تامین کرد (مثلا خیلی خیراندیشان همانطور که در مدرسه گیو کمک کردند و درخت آن هست می توانند کمک کنند) بنابراین الان می توان ملک را واقعا تبدیل به احسن کرد. چون قبول بفرمایید فروش ملک و خرج کردن پول آن برای بندهای کلی که گفتید، اصلا تبدیل به احسن نیست. فروش و خرج کردن است.

    4 – وقتی می فرمایید “چنانچه پس از هزینه کرد مبلغی باقی ماند” یعنی واقعا بررسی نشده است و دید روشن و کارشناسی در مسئله وجود ندارد. الان هیات مدیره دقیقا باید بداند چقدر برایش باقی می ماند و با آن چند سرقفلی یا واحد مسکونی می توان خرید. آیا گزارش کارشناسی وجود دارد؟

    5 – آیا مصوبه مجمع زمان خواهد داشت. یعنی ذکر خواهد شد تا فلان تاریخ انجمن فرصت دارد مصوبه مجمع را (در صورت تصویب در مجمع) اجرا کند؟ چون فرمودید “تمایل به فروش یکی از مالکان” و “اعلام آمادگی خریدار” و این یعنی فرصت طلایی برای انجمن در مقطع زمانی حاضر و تنها دلیلی اقدام انجمن به فروش (البته من دلیلی دیگری نمی بینم). حال اگر این شرایط به هر دلیلی محقق نشود چه؟ مصوبه بدون محدوده زمانی باز می ماند؟

    6 – با توجه به اینکه فرمودید دادگاه هیچگاه رای به نفع انجمن نداده یعنی الان مستاجران ساکن هستند و انجمن ملک را با مستاجر می فروشد؟ و خریدار تمام شرایط قراردادهای فعلی انجمن با مستاجران را پذیرفته است؟ از این جهت می پرسم که اشاره کردید “به عنوان محل مهمانخانه” و “پانسیون” اجاره داده شده است ولی مستاجران “مشغول کسب و کار” هستند. بی شک می دانید این خلاف بوده و مشمول مالیات و جریمه و … (که اصلا هم کم و قابل اغماض نیست) می شود. آیا خریدار این ها را تقبل کرده است؟

    7 – در نهایت فرمودید برای دستاورد “نیت خیرخواهانه روانشاد فریچهر فریدونیان” از همکاری همکیشان استقبال می کنید. دقیقا می فرمایید نیتهای خیر ایشان چه بوده است؟ اگر منظورتان “مهمانخانه” و “پانسیون” بوده که با این مصوبه و بندهای هزینه کرد که عملا هیچکدام محقق نمی شود. اگر نیت دیگری بوده، اشاره کنید بسیار سپاسگزار می شوم.

  3. این ساختمان در داخل یک مجموعه‌ی بزرگ‌تر به نام هتل اطلس به مساحت بیش از هزار متر مربع قرار گرفته است. به نظر این عبارت درست نیست چون ملک مستقل هست و به اجاره هتل اطلس درامده این عبارت اینگونه به متبادر می کند که این ملک در داخل هتل اطلس حبس هست و هیچگونه دسترسی به آن نیست درحالی که یک ملک مستقل هست که با جمع هتل اطلس مساحت را به بیش از هزار متر می رساند
    از طرفی وقتی این براورد متراژ شبهه دار را مینویسید بیش از هزار متر این اندازه که در گزارش آمده از هزار متر و یک تا هزار متر و 999 شامل میشود واضحات را واضح توضیح دهید

    1. درود به جناب آشنا.
      همکیش گرامی، آنچه که توضیح دادم چیزی بود که می‌توانستم در فضای عمومی که همه به آن دسترسی دارند، بگویم.
      برای دانستن جزئیات بیشتر و توضیح برخی موارد امیدوارم روز آدینه به مجمع همگانی بیایید و جزئیات را در آنجا بشنوید.
      سخنگوی گردش ۴۵
      فرامرز پوررستمی

  4. من در این زمینه تخصصی ندارم، ولی به نظرم می‌رسد با این چاهی که برای خرج کردن پول حاصل از فروش این ملک کنده شده، همه آن‌چه به دست می‌آید، به باد می‌رود. این «تبدیل به احسن» نیست، بلکه «تبدیل به مخارج روزانه انجمن» است, که خود چاه ویلی‌ست که انتها ندارد. این یعنی هدر دادن سرمایه ثابت انجمن. نگاه کنید به تاریخچه فروش املاک انجمن. بدون تردید از پول هیچ‌کدام خیری حاصل نشده.
    به نظرم تا پیدا کردن مورد واقعی «تبدیل به احسن» نباید فروخت. نه این ملک را، بلکه هیچ ملکی را.

  5. درود به همکیشان ارجمند.
    در مورد ملک روانشاد فریچهر فریدونیان، چیزی بیشتر از آنکه در گفت وگو با امرداد اعلام کردم، در فضای عمومی و مجازی نخواهم گفت.
    و امیدوارم همه کسانی که به این موضوع علاقه مند هستند، صبح روز آدینه در مجمع همگانی باشنده شوند.
    اما یک نکته را می‌توانم توضیح بدهم و آن اینکه میزان پولی که به دست می‌آید، پس از فروش و کسر هزینه‌هایی مثل نقل و انتقال یا مالیات و از این قبیل هزینه‌ها، مشخص خواهد شد که ما چه در دست داریم.
    و بر همان اساس هم برنامه‌های دقیق را برای چگونگی هزینه کردن با همکاری کارشناسان و متخصصان مشخص خواهیم کرد.
    بنابراین درخواست من این است که به مجمع همگانی بیایید و در آنجا همکاری کنید تا بهترین تصمیم را با خرد جمعی بگیریم.
    آنچه که اکنون گفته می‌شود همگی پیشنهاد است و نه تصمیم نهایی امیدوارم بهترین تصمیم را با هم بگیریم.
    ایدون باد!
    سخنگوی گردش ۴۵
    فرامرز پوررستمی

  6. الان سوال مهتر از آن هفت مورد که پرسیدم پیش آمد. پس چرا این چهار خط را در امرداد نوشتید؟؟؟ واقعا متوجه نمی شوم دلیل آن چه بود. امرداد اگر مطالب مطرح شده در جلسه پرسش و پاسخ را بجای مصاحبه با شما می نوشت که بسیار موثرتر بود. اول مصاحبه می کنید و بعد می گویید نمی توانید جواب بدهید و بیاییم مجمع!!!! ما که چیزی نگفته بودیم و راضی به زحمت نبودیم که مرقومه بفرمایید، داشتیم خودمان میامدیم. آیا کسی مجبور کرده بود بنویسید؟
    جسارت نباشد باید عرض کنم این توضیح شما کار را خیلی خرابتر کرد. اینکه می فرمایید “میزان پولی که به دست می‌آید، پس از فروش و کسر هزینه‌هایی مثل نقل و انتقال یا مالیات و از این قبیل هزینه‌ها، مشخص خواهد شد که “ما چه در دست داریم”” یعنی اصلا دید کارشناسی ندارید و فقط می خواهید مصوبه بدون محدوده زمانی برای فروش بگیرید. یعنی تا این لحظه هنوز نمی دانید هزینه نقل و انتقال و مالیات و حق کسب و پیشه … چقدر می شود؟ اگر مرا بعنوان یک همکیش کوچک خودتان می پذیرید جسارتا مرحمت بفرمایید تا آدینه یک کار کارشناسی کنید و نتیجه آنرا قبل از رای گیری بفرمایید تا مطمئن شویم در نهایت چیزی که بدهکار نخواهیم شد سودش پیشکش.
    از اینکه کمی تند نوشتم پوزش می خواهم. روی سخنم با استادم فرامرز پوررستمی نیست، خطابم سخنگوی گردش 45 است. امیدوارم امرداد این دیدگاه مرا منعکس کند. سبز باشید.

  7. با درود ، این دلایل که گفته شده که خرج میشود و تنها یک پلاک برای خیراندیش زنده روان میماند که انهم پس از چند سال اثری از ان نمیماند. اگر امکان دارد چون در ان تاریخ نمیتوانم در ان جمع باشم از سوی من پیشنهاد داده شود که با فروش ان بی درنک یک ساختمان بنام روانشاد خریداری شود و از اجاره و ودیعه ان ،کارهای انجمن پیش برده شود تا وضع ایران بهتر شود. ناگفته نماند که تنها دلیل فروش زمین برای این است که انجمن اختیار کامل انرا داشته باشد (بدون شریک) و گر نه با فروش هیچ ملک و زمینی موافق نیستم .(فروش و خرید همزمان باشد که ارزش ریالی ان کم نشود)

  8. شایسته وبایسته است که بگویم نفرخوبی رابرای اطلاع رسانی انجمن انتخاب شده آیا
    بافروش این زمین ومطالب عمرانی گفته شده که اگر انجام شودبسیارخوب است وبسیاری ازکارهای نیمه تمام به نتیجه می‌رسد پیشبردی برای جامعه است ولیکن مبلغی برای بازپرداخت زمین فروخته شده اهرستان میماند درضمن بافروش این زمین نامگانه شراکتی ایجاد میکنید بافروش این زمین موافقم البته زیرنظرهیئت پنج نفره انتخاب شده وبازرسان فعلی انجمن تااطلاع رسانی شود ومثل فروش‌های دیگر نشود درضمن باید تشکرکنم ازاعضائ محترمی که صادقانه درراه پیشبرد جامعه قدم برمی‌دارند.

  9. دوستان عزیز مالیات فروش زمین ۲۵ درصد است این به اعداد دیگر اضافه کنید عملا دنبال معجزه نباشید مثلاً اینجا بفروشند دوهزار متر جردن بخرن

  10. درود به همکیشان گرانقدرم که به این خبر واکنش نشان دادید و دیدگاه گذاشتید.
    بسیار بسیار از شما سپاسگزارم و امیدوارم تعداد کسانی که به خبرهای انجمن زرتشتیان تهران – که انجمن خودتان است – واکنش نشان می‌دهید و دیدگاه می‌گذارید، بیشتر و بیشتر شود.
    در مورد مجمع همگانی در آدینه ی ۱۵ دیماه، همه ی نکات در مجمع گفته خواهد شد.
    اما من پیش از این هم گفته‌ام که در باره ی پرونده هایی که در مراجع قضایی مطرح است یا مواردی که به نتیجه نهایی نرسیده است، در فضای عمومی و مجازی خیلی با احتیاط می نویسم و برخی جزئیات را توضیح نخواهم داد.
    چون ممکن است این توضیحات جزئی مورد استفاده کسانی قرار گیرد که طرف مقابل ما هستند و نتیجه ی خوبی برای شما همکیشان گرامی و هموندان انجمن نداشته باشد.
    اما در مجمع همگانی درباره همه ی موارد این پرونده توضیح داده خواهد شد.
    همچنین ناگفته پیداست که تشکیل مجمع برای این است که بتوانیم از خرد جمعی اعضای مجمع بهره ببریم و پیشنهادهای هیئت مدیره، گروه بازرسان و آنچه را که شما در مجمع می‌گویید، جمع‌بندی کنیم و به بهترین تصمیم ممکن برسیم.
    امیدوارم این توضیح بتواند برخی ابهام‌ها را برطرف کند که چرا من گاهی اوقات همه چیز را در فضای عمومی مطرح نمی‌کنم.
    همکیشان گرامی، ما به اندیشه و پیشنهاد تک تک شما نیاز داریم و امیدوارم که افزون بر دیدگاه نوشتن، هر زمانی که فرصت دارید به کمیسیون‌های انجمن بیایید یا در نشست‌های هیئت مدیره در دوشنبه‌ها باشنده شوید و ما را در تصمیم گیری بهتر یاری بدهید.
    و نکته ی آخر اینکه امیدوارم در روز آدینه، چشمم به دیدن شما روشن شود.
    سخنگوی گردش ۴۵
    فرامرز پوررستمی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-12