لوگو امرداد
فراخوان موزه‌ی ملی ایران برای کودکان و نوجوانان

موزه را در خانه نقاشی کنید

poster koodak01روزهای نوروز برای کودکان و نوجوانان همواره با شادی و شور و گردش و خاطرات خوش همراه بوده است. نوروز امسال و هم‌زمانی آن با فراگیری بیماری کرونا روزهای دیگرگونی را برای ما رقم زده و کودکان و نوجوانان را مانند دیگر اعضای خانواده خانه‌نشین کرده است.
موزه‌ی ملی ایران برای گذر پربارتر از این روزهای دشوار، با انتشار فراخوانی با عنوان «موزه را در خانه نقاشی کنید» کودکان و نوجوانان را به مسابقه‌ی نقاشی از یادمان‌های تاریخی فراخوانده است.
به گزارش تارنمای موزه‌ی ملی ایران، جبرییل نوکنده رییس‌کل موزه‌ی ملی با شادباش سال نو به همه‌ی کودکان و نوجوانان ایرانی در این‌باره گفت: «از آنجایی که گروه ویژه‌ای از مخاطبین نوروزی موزه ملی ایران کودکان و نوجوانانی هستند که همه ساله در این ایام از سراسر ایران برای بازدید و مشاهده به این مجموعه غنی از فرهنگ و تمدن ایران می‌آیند و البته هم‌زمان با شیوع بیماری کرونا در ایران و تعداد زیادی از کشورهای جهان، که منجر به اعمال محدودیت در بازدید از موزه ها شد، برآن شدیم تا برای پایداری زنجیره ارتباطی در نوروز ۱۳۹۹ اقدام به برگزاری مسابقه نقاشی از میان آثار پیشنهادی موزه نماییم. هدف این رویداد آشنایی هرچه بیشتر این عزیزان با فرهنگ و هنر ایرانی و همچنین استفاده مفید ار ایام فراغت حضور در خانه بوده است».
متن فراخوان مسابقه‌ی «موزه را در خانه نقاشی کنیم» در دنباله آمده است:
موزه‌ی ملی ایران با مشارکت کمیته ملی موزه‌های ایران ( ایکوم) و ستاد گردشگری شهرداری تهران دعوت به همراهی در برگزاری مسابقه نقاشی ویژه کودکان و نوجوانان می‌کند.
موضوع مسابقه «موزه را در خانه نقاشی کنیم» است که برداشتی خلاقانه از میان ۱۵ اثر تاریخی، فرهنگی است که به پیشنهاد موزه‌ی ملی ایران برگزیده شده است.
تصویرهای برگزیده را اینجا ببینید.
کودکان و نوجوانان عزیز ۶ تا ۱۲ ساله از تاریخ ۱۰ تا ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ می‌توانند تصویر اسکن نقاشی‌های خود را با تکنیک آزاد از طریق پست الکترونیک به نشانی [email protected] با ذکر دقیق نام، مشخصات و شماره تماس ارسال کنند.
از هر شرکت‌کننده در این فراخوان تنها یک اثر و در صورت تمایل کار گروهی کودکان و نوجوانان با مشارکت خانواده نیز پذیرفته می‌شود. اعلام این نکته به هنگام ارسال اثرضروری است.
زمان داوری آثار، آغاز اردیبهشت سال ۱۳۹۹ و اعلام نتایج در پایان همین ماه مشخص شده است.
همچنین به بـرگزیدگان این مسابـقه (دست‌کم ۲۰ اثر) جوایزی از سوی کـمیته ملی مـوزه‌هـای ایـران (ایکوم) و ستاد گردشگری شهرداری تهران پیشکش می‌شود.
همچنین در آینده‌ای نزدیک از میان آثار فرستاده شده نمایشگاهی در موزه‌ی ملی ایران برپا خواهد شد.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-25