لوگو امرداد

آثار موزه‌ی فلک‌الافلاک به گنجینه‌ی امن منتقل شد

1 6در پی زمین‌لرزه‌های چند روز گذشته‌ی خرم‌آباد و گمان تکرار این لرزش‌ها، آثار تاریخی در موزه‌های این شهر که سازه‌های آن‌ها احتمال آسیب دیدن داشته‌اند، به گنجینه‌ی امن فلک‌الافلاک منتقل شدند.
محمد حسن طالبیان، معاون میراث فرهنگی وزارتخانه میراث فرهنگی و گردشگری، با اشاره به بیشتر شدن ترک‌های ایجاد شده در چند کنگره‌ی قلعه فلک‌الافلاک که از زمین‌لرزه‌ی چند روز گذشته به آن وارد شده بود، گفت: «به همین دلیل از استان درخواست کردیم ‌تا آثار موزه‌ی فلک‌الافلاک را تا اطلاع ثانوی به گنجینه منتقل کنند».
همچنین امین قاسمی، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان لرستان نیز در گفت‌وگو با ایسنا گفت: «ترک‌های جدیدتری در حد چند میلی‌متر روی همان کنگره‌هایی که در زلزله گذشته آسیب دیده بودند، ایجاد شده است».
او با اشاره به احتمال‌هایی که در صورت تکرار زلزله‌ها در این استان وجود دارد افزود: «با توجه به احتمال‌ها تداوم لرزه‌ها، تاکید شد تا آثار موزه فلک‌الافلاک به گنجینه‌ی اموال منتقل شود که این کار انجام شد».
وی همچنین از انتقال آثار موزه‌ی صنایع‌دستی در «خانه تاریخی قاضی اخوند ابو» به گنجینه‌ی امن قلعه فلک‌الافلاک خبر داد و گفت: تلاش می‌کنیم تا از شنبه ۲۰ اردیبهشت، با حمایت استاندار لرستان، وزیر و معاون میراث فرهنگی عملیات مرمت و بازسازی بناهای آسیب دیده از زلزله را آغاز کنیم.
یادآور می‌شود در زمین‌لرزه‌ی 5.1 ریشتری خرم‌آباد آسیب‌هایی به قلعه فلک‌الافلاک وارد شد و چند آجر از گنگره‌های این دژ ساسانی فروریخت.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-09