لوگو امرداد
با همکاری دانشگاه تهران و مدرسه مطالعات عالی پاریس برگزار می‌شود

بررسی جامعه زرتشتی در همایش مجازی بازسازی میراث فرهنگی

میراثبررسی میراث فرهنگی جامعه‌ی زرتشتی بخشی از همایش «بازسازی میراث فرهنگی» است که آبان‌ماهِ 99 به گونه‌‌ی مجازی برگزار می‌شود.

همایش بازسازی میراث فرهنگی با همکاری دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران و مدرسه مطالعات عالی در علوم اجتماعی پاریس برنامه‌ریزی شده است. برآن بود، این برنامه سال گذشته به گونه‌ی حضوری برگزار شود که به تاخیر افتاد و امسال به شیوه‌ی مجازی در روزهای 19 و 20 آبان‌ماه برگزار خواهد شد.

این همایش به زبان انگلیسی و با ترجمه‌ی بخش‌هایی به فارسی خواهد بود و به جنبه‌های گوناگون «میراث فرهنگی» در پیوند با ایران و جهان می‌پردازد.

جستارهای گفت‌وگوی همایش با رویکردهای گوناگون مانند، میراث فرهنگی، میراث فرهنگی در جامعه‌ی امروز، باستان‌شناسی و تکنولوژی، میراث زنده (1)، میراث زنده (2) و افق‌های باستان‌شناسی بخش‌بندی شده است.

در بخش میراث زنده (2) سه مقاله به بررسی بخش‌هایی از جامعه‌ی زرتشتی در پیوند با میراث فرهنگی خواهد پرداخت. نوشتارها بدین گونه است:

– کلودین گوتیه، «چگونه میراث فرهنگی می تواند در ادبیات شفاهی بازگو و دوباره بازسازی شود؟ بررسی موردی برخی از مکان های مقدس زرتشتیان در شهر یزد»

– فریبا صدیقی، «هویت زرتشتی از طریق غذاهای مراسم‌ها: بررسی موردی در میان زرتشتیان یزد»

– بهمن مرادیان، «بازسازی میراث فرهنگی زرتشتی در نمایشگاه ها و موزه‌ها: تلاش زرتشتیان ایران در هویت‌یابی و انتقال هویت سنتی به نسل‌های جدید».

این همایش در فضای big blue botton برگزار خواهد شد. نشانی پیوند به آن به زودی آگاهی‌رسانی می‌شود.

میراث 2

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

3 پاسخ

  1. درود بر فرهیختگان تارنمای خبری امرداد

    لینک پیوست همایش بازسازی میراث فرهنگی زرتشتی را چه زمانی یه اشتراک می گذارید؟

    با احترام

    1. درود دوست گرامی
      یک روز پیش از برگزاری در کانال تلگرامی امرداد اعلام میشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-07