لوگو امرداد

مهین‌بانو نورافروز؛ نویسنده‌ی زرتشتی درگذشت

مهین بانو نورافروز و تقدیر از سنتی پوشانمهین‌بانو خداداد نورافروز، بانوی فرهیخته، نویسنده‌ی نامدار زرتشتی، از جهان هستی درگذشت.
مهین بانو نورافروز، بامداد اورمزد روز از ماه آذر در گاهشمار زرتشتی برابر با یکشنبه 25 آبان‌ماه 1399 خورشیدی پس از تحمل یک دوره بیماری دیده فروبست و  همان روز آیین خاکسپاری  در آرامگاه زرتشتیان شیراز انجام شد.
مهین‌بانو نورافروز در سال 1319 خورشیدی در کرمان زاده شد. تحصیلات ابتدایی را تا دیپلم در کرمان گذراند و بعد از آن لیسانس پرستاری را در تهران به پایان رساند. در همان جا با افلاطون نمیرانیان ازدواج کرد. 4 دختر به نام‌های کیانوش، فرانک، کتایون و افروز فرزندانشان هستند که هر یک تحصیلات عالی را گذرانده‌اند. کتایون نمیرانیان، دانش‌آموخته‌ی دکترای فرهنگ و زبان‌های ایران باستان و از پژوهشگران و نویسندگان دین و فرهنگ زرتشتی است. فرانک نمیرانیان دانش‌آموخته دکترای روان‌شناسی تربیتی و از پژوهشگران در این زمینه است. کیانوش و افروز نیز از دانش‌آموختگان دانشگاه هستند. برپایه‌ی بایستگی (:اقتضا) کار همسرشان روانشاد سرگرد افلاطون نمیرانیان، به جای‌جای ایران‌زمین سفر کرد و سرانجام همزمان با انقلاب، شیراز را برای سکونت برگزیدند. بهشتی‌روان مهین‌بانو نورافروز همه ساله در راستای تشویق هازمان زرتشتی به نگهداشت پوشش سنتی، از نوجوانان و نونهالان سنتی‌پوش باشنده در جشن سپندارمزدگان شیرازی‌ها با پیشکش هدایایی سپاسداری می‌کرد.کتاب‌های «لنگه کفش»، «چگونه پرستار شدم» و «کاریکلماتور» و «آن روی سکه ضرب‌المثل‌ها» از کتاب‌های چاپ شده‌ی این بانوی فرهیخته، نویسنده‌ی زرتشتی است.

هفته‌نامه‌ی خبری-فرهنگی امرداد درگذشت بهشتی‌روان مهین‌بانو نورافروز را به خانواده‌‌های نمیرانیان و نورافروز آرامش‌باد می‌گوید و برای آن انوشه‌روان، شادی روان و گروسمان‌نشینی و برای بازماندگان شکیبایی و دیرزیوی آرزومند است.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

5 پاسخ

  1. روانش شاد و بهشت جايگاهش باد. زني فرهيخته، مهربان و فداكار بود. راهش سبز. براي خانواده آن شادروان آرزوي شكيبايي و آرامش دارم.

  2. خیلی متاسفم. روان مهین خانم در آرامش جاوید.
    خدمت خانواده محترم نمیرانیان و نورافروز تسلیت میگویم.

  3. روان بانوی فرهیخته در سرای نور مینوی و به خانواده گرامیشان آرامش باد میگویم

  4. روانش شاد و گروسمان نشین باد. در بزرگواری و نیک منشی شادروان چه میتوان گفت. شاید سخن فردوسی جان سخن را آورده باشد که فرمود: زنی بود آرایش روزگار. برای فرزندانش به ویژه خانم دکتر کتایون نمیرانیان شکیبایی آرزومندیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-26