لوگو امرداد
گروه آموزشی و پژوهشی پویندگان راه اشا برگزار می‌کند

گفت‌وگوی برخط پیرامون جایگاه و گسترش جهان‌بینی اشوزرتشت از گذشته تا فردا

راه اشاگروه آموزشی و پژوهشی پویندگان راه اشا به دنبال سری گفت‌وگوهای زنده‌ی (لایو) اینستاگرامی روزهای آدینه، گفت‌وگوی این هفته را با باشندگی موبد نیکنام پیرامون «جایگاه و گسترش جهان‌بینی اشوزرتشت از گذشته تا فردا»  برگزار می‌کند.

از روزهای آغاز همه‌گیری کووید_19، اسفندماه 1398، که برگزاری گردهمایی‌های ناممکن شد، گروه آموزشی-پژوهشی پویندگان راه اشا در فضای مجازی وبینارهایی در تارنمای آموزشی دوردیس و یا برنامه‌های برخط در رویه‌ی اینستاگرامی پویندگان راه اشا را با آرمان آموزش و پژوهش در زمینه‌ی دینی فرهنگی آیینی و جشن‌های زرتشتیان برگزار می‌کند. موسسه پژوهشی آموزشی پویندگان راه اشا امردادماه 1385 به ثبت رسیده است.

نشست‌های شاهنامه‌پژوهی در روزهای شنبه هر هفته ساعت ۱۹ به زمان ایران با آموزش بابک سلامتی، سردبیر اَمُرداد، شاهنامه‌پژوه هازمان زرتشتی، از سری برنامه‌‌های آموزشی پویندگان راه اشا در فضای تارنمای آموزشی دوردیس است. نخستین نشست از این دوره ۲۴ آبان‌ماه 1399 خورشیدی آغاز شده و هر هفته شنبه‌ها پیگیری می‌شود. دوستداران برای باشندگی در این نشست‌ها نیاز است نخست با شماره یا ایمیل خود در تارنمای WWW.DOORDIS.IR نام‌نویسی کنند.

از برنامه‌های آیینی و پاسداشت جشن‌ها که به‌تازگی انجام شده می‌توان به هماورد اوستاخوانی به خجستگی جشن آذرگان در راستای گسترش بیشتر واژ سپندینه اوستا اشاره کرد. در این برنامه از همکیشان در هر رده سنی و از هر جای جهان خواسته شده بود تا واژ «آتش نیایش» را درست و با آوایی رسا و خوش بسرایند و در هماورد اوستاخوانی همازور شوند. جشن آذرگان سوم آذرماه در رویه‌ی اینستاگرامی پویندگان راه اشا با بخش‌های گوناگون همچون سرایش واژ آتش نیایش با آوای موبد هومن فروهری، سخنرانی موبد دکتر اردشیر خورشیدیان فَرنشین انجمن موبدان پیرامون جایگاه آتش در دین مزدیسنی واجرای موسیقی سنتی زرتشتیان با هنرنمایی بهدین مهران خسرویانی برگزار شد.

این گروه آموزشی-پژوهشی سری گفت‌وگوهایی با کارشناسان دینی اجتماعی فرهنگی را ویژه‌ی روزهای آدینه برنامه‌ریزی کرده است که یا به گونه‌ی وبینار در تارنمای آموزشی دوردیس برگزار می‌شود و یا به‌ شیوه‌ی مجازی در رویه‌ی اینستاگرام به اجرا درمی‌آید. آدینه‌ای که گذشت هفدهمین وبینار با عنوان بازخوانی بخشی از تاریخ ایران چرا؟ و به چه آرمانی؟ با باشندگی دکتر بهمن مُرادیان پژوهشگر و کُنشگر هازمان زرتشتی گفت‌وگو در تارنمای آموزشی دوردیس www.doordis.ir انجام شد.
گفت‌وگو با دکتر اردشیر بهمردی پیرامون «جایگاه اهورامزدا و ایزدان در باور و دین زرتشتیان» از سری گفت‌وگوهای برخط اینستاگرامی روزهای آدینه‌ می‌توان نام برد. این برنامه آدینه 16 آبان‌ماه از رویه‌ی اینستاگرام پویندگان راه اشا زنده پخش شد.
از سری گفت‌وگوهای برخط روزهای آدینه، این هفته هفتم آذر‌ماه 1399 خورشیدی برابر با تیر ایزد و آذرماه در گاهشمار زرتشتی ساعت 17 به وقت ایران در رویه‌ی ‌اینستاگرام به نشانی ‌Pouyandegan.Rah.ASHA@ برگزار می‌شود. در این برنامه‌ی زنده‌ی اینستاگرامی موبد هومن فروهری، هموند هیات‌‌مدیره گروه پویندگان اشا و مجری نشست‌ها پیرامون «جایگاه و گسترش جهان‌بینی اشوزرتشت از گذشته تا فردا» با موبد کورش نیکنام به گفت‌وگو می‌پردازد.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-10