لوگو امرداد
در رویه اینستاگرام پویندگان راه اشا برگزار می‌شود

گفت‌وگوی برخط با فرنشین انجمن موبدان به خجستگی جشن دیگان

WhatsApp Image 2021 01 04 at 17.53.30گفت‌وگو با موبد دکتر اردشیر خورشیدیان، فرنشین انجمن موبدان، برنامه‌ی پخش زنده به خجستگی جشن دیگان، در رویه‌ی اینستاگرام پویندگان راه اشا برگزار می‌شود.

گروه آموزشی پژوهشی پویندگان راه اشا به آگاهی می‌رساند، به خجستگی واپسین جشن دیگان در روز دی به‌دین و دی‌ماه برابر با چهارشنبه ۱۷دی‌ماه 1399 خورشیدی از ساعت 18:30 گفت‌وگوی موبد هومن فروهری با فرنشین انجمن موبدان، موبد دکتر اردشیر خورشیدیان پیرامون، «رویکرد دین مزدیسنی در مبارزه با خرافات» برگزار می‌شود. برای همراهی با این برنامه در رویه اینستاگرامی پویندگان راه اَشا به نشانی Pouyandegan.Rah.ASHA هموند شوید.

از روزهای آغاز همه‌گیری کووید_19، اسفندماه 1398، که برگزاری گردهمایی‌های ناممکن شد، گروه آموزشی-پژوهشی پویندگان راه اشا در فضای مجازی وبینارهایی در تارنمای آموزشی دوردیس و یا برنامه‌های برخط در رویه‌ی اینستاگرامی پویندگان راه اشا را با آرمان آموزش و پژوهش در زمینه‌ی دینی فرهنگی آیینی و جشن‌های زرتشتیان برگزار می‌کند. موسسه پژوهشی آموزشی پویندگان راه اشا امردادماه 1385 به ثبت رسیده است.
نشست‌های شاهنامه‌پژوهی در روزهای شنبه هر هفته ساعت ۱۹ به زمان ایران با آموزش بابک سلامتی، سردبیر اَمُرداد، شاهنامه‌پژوه هازمان زرتشتی، از سری برنامه‌‌های آموزشی پویندگان راه اشا در فضای تارنمای آموزشی دوردیس است.

واژه‌ی «دی» در اوستا دثوشِ Dathush، دَذوَ Dadhva و در پارسی نو «دی»، ویژگی است به چم دادار، آفریننده و پروردگار از بن‌واژه‌ی «دا» Da به چم (:معنی) دادن، ساختن و آفریدن. روزهای یکم (اورمزد/دی)، هشتم (دی‌به‌آذر)، پانزدهم ( دی‌به‌مهر) وبیست‌وسوم (دی‌به‌دین) به نام دی نامگذاری شده‌اند. در این چهار روز جشن دیگان برگزار می‌شده و این ویژگی یگانه‌ی ماه «دی» است. برای این‌که روزهایی که دی نام دارند از یک‌دیگر بازشناخته شوند، هر یک را با نام روز پس از آن می‌خوانند.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-04