لوگو امرداد

گزارش از واپسین مجمع سالیانه گردش 44 انجمن زرتشتیان تهران

واپسین مجمع همگانی عادی سالیانه در گردش 44 انجمن زرتشتیان تهران با دستور نشست بررسی عملکرد هیات‌مدیره، گزارش بازرسان قانونی انجمن، تصویب تراز و بیلان و گزینش هیات بازرسان با رعایت شیوه‌نامه‌ی بهداشتی برگزار شد.

انجمن زرتشتیان تهران در آگاهی‌رسانی، همکیشان را به شرکت در دو مجمع همگانی عادی در بامداد آدینه 11 تیرماه 1400 خورشیدی فراخوانده بود. مجمع همگانی عادی به‌طور فوق‌العاده برای انتخاب هیات‌مدیره گردش 45 به شوند به حد نصاب شمار داوطلبان وارد دستور کار نشد. مجمع همگانی عادی سالیانه به دستور کار تعیین شده شنیدن گزارش خزانه‌دار، گزارش هیات‌بازرسان، پاسخ فرنشین گردش 44 انجمن زرتشتیان تهران و انتخاب بازرسان پرداخت.
شاه‌بهرام سیروسی، خزانه‌دار گردش 44 انجمن زرتشتیان تهران در آغاز ارایه گزارش گفت: انجمن زرتشتیان تهران در سال مالی 1399 به سبب کرونا و تعطیلی با مشکلات رو‌به‌رو بود. وی از هیات‌مدیره برای کوشش در از میان برداشتن مشکلات سپاسگزاری کرد و درباره ترازوبیلان و عملکرد انجمن برابر با جدول چاپ شده که در اختیار باشندگان گذاشته شده بود توضیح داد. فعالیت‌های امور آموزشی و تربیتی در سال 1399 مبلغ 3 میلیارد شصت‌وشش میلیون ریال سوبسید آموزش و تربیت پرداخت شده است در این مدت آموزشگاه‌ها تعطیل بوده فقط هزینه دربر داشته که پرداخت بیمه، حقوق کارمندان و هزینه‌ی ساختمان همچنین پرداخت عوارض شهرداری و پسماند سالیان گذشته را شامل می‌شود. 3 میلیارد و 717 میلیون ریال سوبسید برای مهدکودک پرورش پرداخت شده است. فعالیت‌های بهداشتی درمانی شامل حمایت از بیماران و امور سالمندان (منظور سرای سالمندان نیست) و هزینه‌های انجام شده برای استفاده از امکانات درمانگاه یگانگی که شامل تعمیرات، بازسازی و پرداخت عوارض در سال مالی مورد نظر، 4 میلیارد و 402 میلیون ریال سوبسید پرداخت شده است. فعالیت‌های فرهنگی و هنری شامل کمک‌های نقدی همکیشان برای استفاده از امکانات کتابخانه‌ی یگانگی و مارکار تهرانپارس و خانه فرهنگ و هنر است که فعالیت‌ها تعطیل بوده، افزون بر هزینه‌ها‌ی اماکن برگزاری جشن سده نیز است.
فعالیت‌های حمایتی و امور خیریه برای حمایت از نیازمندان بیماران و هزینه‌هایی در این راستا است که بیشترین کمک حمایتی از محل تخفیف قابل توجه در اجاره بهای املاک است.
امور درگذشتگان و کفن‌ودفن شامل کمک‌های نقدی همکیشان و همچنین هزینه‌های انجام شده برای نگهداری از آرامگاه قصرفیروزه کفن و دفن سنگ مزار آیین یادبود است. امور موقوفات و هزینه‌های مالی اداری شامل هزینه‌های مالی و امور اداری و هزینه برای نگهداری موقوفات و ساختمان‌های انجمن و هزینه‌های دبیرخانه انجمن پرداخت حقوق و مزایای پرسنل اداری است.
فعالیت‌های ورزشی شامل کمک‌های نقدی همکیشان برای حمایت از فعالیت‌های ورزشی جوانان که در مارکار تهرانپارس انجام می‌شود و همچنین کمک‌هایی که در این راستا به کانون دانشجویان زرتشتی انجمن یانش‌وران مانتره پرداخت شده تحت عنوان فعالیت‌های ورزشی است. با شرایط کرونا فعالیت‌ها ورزشی تعطیل بود.
فرهاد کاویانی با اشاره به بسته بودن درمانگاه گفت: درمانگاه یگانگی بسته بوده کارمندی فعال نبوده این مبلغ سوبسید بابت چه مواردی پرداخت شده است؟ می‌توانستید کارمندان را در اختیار تامین اجتماعی قرار بدهید بیمه بیکاری بگیرند و هزینه به انجمن تحمیل نشود.
شاه‌بهرام سیروسی در پاسخ گفت: درمانگاه یگانگی فعالیت نداشته و ما حقوق و بیمه کارمندان را پرداخت کردیم. زمانی که ما به نیروی آنها نیاز داشتیم آنها برای ما فعالیت می‌کردند و صحیح نبود در این دوران حقوق پرداخت نشود. بیشترین مبلغ پرداخت مربوط به حقوق و بیمه کارمندان است. وظیفه‌ی انجمن بوده کمک کند. به جز چندماه که با کارمندان توافق شده بقیه حقوق کامل بیمه و بیمه تکمیلی پرداخت شده است. کارمندان به بیمه بیکاری تمایل نداشتند و انجمن هم انجام نداده است.
اسفندیار خسروی در این‌باره گفت: طبق قانون هر مرکزی نتواند به هر علتی فعالیت کند دلیل نمی‌شود که حقوق و بیمه کارمندان قطع شود. همه جای ایران به شرایط کرونا این اتفاق افتاده است. به امید روزی که کرونا کنترل شود و درمانگاه و مراکز فعال شوند. سالیان سال این نیرو به انجمن و جامعه خدمت کردند.
فرامرز پوررستمی در ادامه گفت: شرایط بیمه بیکاری دشوار است. از چندین متقاضی به تعداد کمی تعلق گرفته است. درمانگاه جزو مشاغلی نیست که دوباره بتوان از آن نیروها استخدام کرد و هر کارمند فقط یکبار می‌تواند از بیمه بیکاری استفاده کند.
افشین نمیرانیان از فرانک زنده‌نوش هموند هیات‌مدیره انجمن زرتشتیان تهران و خزانه‌دار پیشین به عنوان یکی از بهترین متخصصان زرتشتی در امور مالی نام برد و علت انتقال مسوولیت خزانه‌داری در میانه‌ی گردش انجمن را مسایل کشوری اعلام کرد و گفت: ایشان چون دارای شرکت حسابرسی هستند نامشان در روزنامه رسمی به عنوان خزانه‌دار نوشته شده از کانون حسابرسان ایراد گرفته شد و ایشان اعلام کردند نمی‌توانند در این سمت بمانند.
مهرداد پوررستمی، دندانپزشک از دست‌اندرکاران راه‌اندازی دوباره‌ی درمانگاه یگانگی در دوره‌های پیش، با اشاره به این که وزارت بهداشت شیوه‌نامه‌ی بهداشتی را اعلام کرد تا درمانگاه‌ها فعالیت خود را از سربگیرند، پرسید چرا انجمن نخواست پیگیری کند تا درمانگاه با امکانات موجود راه‌اندازی شود و بار هزینه 440 میلیونی تومانی را در سال 99 کم کند در حالی که هیچ درآمدی در مقابل آن نیست.
سیروسی در پاسخ گفت: درمانگاه نیاز به تعمیرات داشت تصمیم براین شد که بهترین فرصت برای تعمیرات درمانگاه در این زمان است و علت بسته بودن درمانگاه انجام تعمیرات است تا بتواند در بهترین حالت فعالیت کند.
افشین نمیرانیان در ادامه گفت: از امردادماه سال گذشته بنابراین بود که درمانگاه بازگشایی شود. پیشنهاد بازگشایی مکان‌ها در هیات‌مدیره مطرح شد. با توجه به شرایط کرونا، بازگشایی درمانگاه با اختلاف یک رای به تصویب نمی‌رسید. پذیرفتن مسوولیت سخت است. اگر احساس براین است که منابع انجمن را به درستی استفاده نکردیم حاضرم این نکته را بپذیرم ولی در ازای آن هیات‌مدیره آسایش خیال داشته که مشکلات جسمی و سلامتی برای کسی در پی نداشته است.
در ادامه نشست مجمع گزارش هیات بازرسان برای سال مالی منتهی به اسفندماه 1399 خوانده شد و فرنشین انجمن زرتشتیان تهران به موارد ذکر شده پاسخ داد. خبر تکمیلی در تارنمای امرداد به آگاهی رسانده می‌شود.
در پایان برای تصویب تراز و بیلان سال مالی منتهی به پایان اسفندماه ۱۳۹۹ رای‌گیری شد و با اکثریت آرای باشندگان به تایید مجمع رسید. صورت جلسه مجمع این گونه تنظیم شد که، فرنشین انجمن زرتشتیان تهران درباره موارد یاد شده در گزارش هیات‌ بازرسان پاسخ لازم را ارایه کرد و هیات‌مدیره متن گزارش را بررسی و درباره‌ی موارد ذکر شده برای سال آینده رفع اشکال کند.
در ادامه پس از رای‌گیری با تایید باشندگان مجمع ، هیات‌رییسه مجمع اول برای برگزاری مجمع دوم به کار ادامه داد. مجمع عادی به طور فوق‌العاده انجمن زرتشتیان تهران تشکیل شد ولی وارد دستور کار انتخابات هیات‌مدیره‌ی گردش 45 نشد. در آغاز مجمع دوم رامین خسروی، جانشین فرنشین و فرنشین کمیسیون روابط‌عمومی انجمن زرتشتیان تهران از روند مجمع دوم گفت: در مجمع دوم انتخاب هیات‌مدیره‌ی گردش 45 انجمن زرتشتیان تهران (21 تن هموند اصلی و 7 تن جانشین) در دستور کار بود که تعداد داوطلبان برای هموندی در هیات‌مدیره به حد نصاب نرسید.
فرنشین انجمن زرتشتیان در ادامه افزود: 11 داوطلب نام‌نویسی کردند. شمار داوطلبان به 28 تن حد نصاب نرسید. با گفت‌وگو در هیات‌مدیره به این نتیجه رسیدیم که با گذشت دو یا سه ماه امیدواریم روند واکسیناسیون بهتر شود. برخی گردهمایی‌ها به جامعه برگردد. اواخر شهریورماه و یا اوایل مهرماه انتخابات هیات‌مدیره انجام شود.
در پایان اسفندیار خسروی، فرنشین هیات‌رییسه، با سپاسگزاری از هیات‌مدیره‌ی انجمن و باشندگان در مجمع، بیان کرد: امروز 36 نفر در مجمع حضور یافتند. از دید من این 36 نفر بیش از 3600 نفر ارزشمند است. در ادامه افزود بهتر است جامعه بیشتر به خادمان خود توجه کند و این قدر کم لطفی نکند. دلایلی مانند کرونا را نمی‌پذیرم. یک روز آدینه را می‌توانستند زمان بگذارند. حتا می‌توانم بگویم در این وضعیت کرونا در کوشک ورجاوند گردهمایی شاد بگذارند بیش از 2000 نفر گردهم می‌آیند ولی برای تصمیم‌گیری وقت نمی‌گذارند و به مجمع نمی‌آیند.
برگزاری انتخابات برای گزینش بازرسان قانونی در دستور جلسه‌ی مجمع همگانی سالیانه‌ی انجمن زرتشتیان تهران بود. پس از گرفتن رای از دارندگان کارت شناسایی انجمن زرتشتیان تهران و شمارش آرا، فرشاد خورشیدیان، رشید مژگانی و فرهاد کاویانی‌گوهری بازرسان اصلی و مهربان باستانی اله‌آبادی و آرش سردار به عنوان بازرسان جانشین (:علی‌البدل) رای مجمع را به‌دست آوردند.  

1 1

2 1 3 1 4 1

48

6 1 7 1

46

رامین خسروی جانشین انجمن زرتشتیان تهران

رامین خسروی جانشین فرنشین گردش 44 انجمن زرتشتیان تهران

هیات‌نظارت از راست: بهروز جمشیدیان، سهراب اختری، اسفندیار خسروی، وفادار نوشیروان، مهرداد پوررستمی

هیات‌نظارت از راست: بهروز جمشیدیان، سهراب اختری، اسفندیار خسروی، وفادار نوشیروان، مهرداد پوررستمی

10 1 شاه بهرام سیروسی خزانهدار انجمن گزارش مالی و عملکرد را خواند

شاه‌بهرام سیروسی خزانه‌دار گردش 44 انجمن زرتشتیان تهران گزارش مالی و عملکرد را خواند

12 1 14 1 فرامرز پوررستمی

فرامرز پوررستمی

اسفندیار خسروی رییس هیات نظارت

اسفندیار خسروی رییس هیات‌نظارت

17

فرشاد فرهی‌فر، هموند گردش 44 انجمن زرتشتیان تهران

فرشاد خورشیدیان به نمایندگی هیات بازرسان گزارش عملکرد بازرسان را خواند

فرشاد خورشیدیان به نمایندگی هیات بازرسان گزارش عملکرد بازرسان را خواند

19 1

رستم شهریاری

55

خدارحم مزداپور، هموند هیات‌مدیره گردش 44 انجمن زرتشتیان تهران

21 1 22 1 افشین نمیرانیان فرنشین انجمن زرتشتیان تهران

افشین نمیرانیان فرنشین انجمن زرتشتیان تهران

24 1 25 1 26 1 27 1

مهرداد پوررستمی، جانشین فرنشین هیات‌رییسه نظارت بر مجمع

از راست: رشید مژگانی، فرهاد کاویانی، فرشادخورشیدیان، آرش سردار نامزدهای انتخابات بازرسین انجمن زرتشتیان تهران

از راست: رشید مژگانی، فرهاد کاویانی، فرشادخورشیدیان، آرش سردار نامزدهای انتخابات بازرسان انجمن زرتشتیان تهران

29 1 30 1 31

34

32 33 1 35 36

49

38 از راست:  فرشادخورشیدیان، فرهاد کاویانی ، رشید مژگانی بازرسین انجمن زرتشتیان تهران

از راست:  فرشادخورشیدیان، فرهاد کاویانی ، رشید مژگانی بازرسان قانونی انجمن زرتشتیان تهران

47

فرتور از همایون مهرزاد است.

2393

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

2 پاسخ

  1. این که هیات مدیره کنونی کاندید نشده یا خرد جمعی بود و یا واقعا وقت خدمتگزاری نداشتند. اگر خرد جمعی بوده و با تصمیم انتخابات را عقب انداختند پس بهتر هست در انتخابات شرکت نکنند اگر هم وقت ندارند که تکلیف مشخص هست
    در هر دو صورت نتیجه یکی هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-06