لوگو امرداد

سرهنگ دینیار خسرویانی؛ هموند پیشین انجمن زرتشتیان تهران درگذشت

خسرویانی 24سرهنگ دینیار کیخسرو خسرویانی، هموند پیشین هیات‌مدیره و فرنشین پیشین دبیرخانه انجمن زرتشتیان تهران دیده از جهان هستی فروبست.

روانشاد دینیار خسرویانی، کنشگر پیشکسوت هازمان زرتشتی، در پی بیماری قلبی، روز امرداد امشاسپند و دی‌ماه گاهشمار زرتشتی برابر با یکم دی‌ماه 1400 خورشیدی در یکی از بیمارستان‌های تهران به جهان مینو پیوست. آیین خاکسپاری ساعت ۱۰ بامداد آدینه سوم دی‌ماه با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در آرامگاه قصرفیروزه برگزار می‌شود.
وی گردش 34 انجمن زرتشتیان تهران در جایگاه جانشین فرنشین هیات‌مدیره، گردش 36 به عنوان خزانه‌دار انجمن و گردش 39 با عضویت در هیات‌مدیره در راستای پیشبرد هازمان زرتشتی کوشید. او با انجمن زرتشتیان تهران همکاری نزدیک داشت. سال‌های 1367 تا 1370 یک دوره فرنشین دبیرخانه‌ی انجمن زرتشتیان تهران بود. هم دوره‌ای‌ها، بستگان و خویشان وی را به عنوان شخصیتی کوشا، توانمند، بخشنده و مهربان می‌شناسند. مهرگان 1398، هیات‌مدیره‌ی گردش 44، همیاری و همراهی دینیار خسرویانی در سالیان گذشته را ارج نهاد. به پاس دهش نیکشان سپاس‌نامه‌ی انجمن زرتشتیان تفت و مقیم تهران به ایشان پیشکش شد.
دینیار فرزند استاد کیخسرو و بانو گشتاسب، دوم آذرماه 1314 خورشیدی در رحمت‌آباد یزد دیده به جهان گشود. تحصیلات را در تهران گذراند و دوره‌ی متوسطه را دبیرستان‌های ادیب و فیروزبهرام به پایان رساند. سپس در دانشکده افسری پذیرفته شد. سال 1338 به عنوان افسر راهنمایی و رانندگی به استخدام نیروی انتظامی درآمد. در این سال با دختر عموی خود، مهرانگیز خسرویانی پیمان همسری بست.
وی سمت‌های معاونت کلانتری، رییس اداره گذرنامه تهران و آبادان، رییس اداره امور اتباع و مهاجرین خارجی فرودگاه مهرآباد تهران را پشت سر گذاشت و سال 1355 به درجه‌ی سرهنگ تمام نایل شد. سال 1360 حکم بازنشستگی را دریافت کرد. به پاس تلاش‌های شایسته در مدت خدمت در پلیس مهاجرت و اتباع خارجی ناجا، سال 1387 از وی سپاسداری شد. داده‌دهش یک واحد منزل مسکونی سال 1394 به سرای سالمندان زرتشتیان تهران از نیک‌اندیشی آن روانشاد و همسرشان است.

«امرداد» درگذشت زنده‌یاد سرهنگ دینیار خسرویانی را به خانواده‌ی آن انوشه‌روان آرامش‌باد گفته و آرزوی شکیبایی و تندرستی را برای بازماندگان دارد.

خسرویانی 8 خسرویانی 6

خسرویانی 13 خسرویانی 11 خسرویانی 10 خسرویانی 9

خسرویانی 5 خسرویانی 1

نامه تقدیر

خسرویانی index 16

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

6 پاسخ

  1. به روان پاک همه درگذشتگان درود آمرزیده و بهشت جایگاهشان باد. روان جناب سرهنگ دینیار خسرویانی شاد و آمرزیده باد. انسانی پاک نهاد وارسته و بی ریا و مهربان که خدماتش همواره در یاد هازمان زرتشتی خواهد ماند .

  2. روان ارجمند سرور و برادر روانشاد دینیار خسرویانی شاد و یادش نیک باد ارامش باد من به همسر و باز ماندگان ان روانشاد با ارمان دیرزیوی و درست زیوی

  3. روان سرهنگ دینیار کیخسرو خسرویانی شاد و گروسمان نشین باد
    بزرگ مردی فرهیخته از میان ما رفت

  4. روان جناب سرهنگ دینیار خسرویانی بی گمان شاد و گروسمانی است. انسانی نیک اندیش ، نیک گفتار و نیک کردار، مهربان و دلسوز جامعه، بیدارمغز و دل‌آگاه، باشد که از او بیاموزیم.

  5. روان سرهنگ دینیار خسرویانی فرهیخته و بزرگوار آمرزیده باد و یادش همواره گرامی باد. آرامش باد می گویم به بازماندگان گرامی ایشان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-09