لوگو امرداد

دکتر اردشیر خسرویانی؛ جراح پیشکسوت درگذشت

خسرویانی جراحدکتر اردشیر جمشید خسرویانی، پزشک پیشکسوت زرتشتی متخصص جراحی مغز و اعصاب، در کالیفرنیا آمریکا دیده فروبست.

روانشاد دکتر اردشیر خسرویانی، 26 دی‌ماه 1400 خورشیدی، وهمن روز و بهمن‌ماه گاهشمار زرتشتی به جهان مینو پیوست. وی سالیان در بیمارستان‌های جم و شهریار تهران به درمان بیماران پرداخت. پس از بازنشستگی به یزد برمی‌گردد و در مرکز اعصاب و روان بیمارستان بهمن با همه‌ی توان در خدمت بیماران همشهری بود و همکیشان را افتخاری ویزیت می‌کرد. در درازای زندگانی پربارش، بیماران بسیاری را درمان کرد. تا واپسین تابستان زندگی‌اش پیوسته کوشید با به‌کارگیری دانش و تجربه، آرامش را به بیماران و خانواده‌های نگران بازگرداند. نوشته‌ی زندگی‌نامه که در ادامه می‌خوانید از سوی خانواده‌ی بهشتی‌روان دکتر اردشیر خسرویانی در اختیار تارنمای امرداد گذاشته شده است:

دکتر اردشیر خسرویانی فرزند جمشید و بانو خسرویانی هشتادوچهار سال پیش، در روستای رحمت آباد یزد زاده شد. او از همان ابتدا با طبیعت خو گرفت و تا پایان عمر پربارش همچنان عاشق طبیعت و زادگاهش باقی ماند. کودکی و جوانی را در زادگاهش گذراند و برای ادامه تحصیل به دانشگاه پزشکی مشهد و پس از آن‌، دانشگاه تهران و مدتی را نیز در King’s College لندن گذراند.

دکتر اردشیر خسرویانی در وطنش ایران و خارج از کشور جراح مغز و اعصاب و ستون فقرات سرشناسی بود و بیماران خسته از درد و کسانی‌ که امیدی به تندرستی دوباره نداشتند را با جراحی‌های خاص و پیچیده درمان می‌کرد از این‌رو شهرت پنجه طلا را داشت. عشق به ایران و میهنش باعث شد تا هنگام جنگ ایران و عراق با افتخار به سربازان میهن یاری رساند و تا آخرین ماه‌های زندگی پر افتخارش به بیماران و نیازمندان کمک می‌کرد.

وی پزشکی دلسوزو همسری پرمهر برای روانشاد میترا سهراب و پدری فداکار برای فرزندانش آناهیتا، شهریار و آرمان بود. همواره در قلب و همه وجودش عشق به خانواده و انسان‌ها را داشت. روانش شاد و خانه سرود جایگاهش.

«امرداد» درگذشت زنده‌یاد دکتر اردشیر خسرویانی را به خانواده‌ی آن انوشه‌روان آرامش‌باد گفته و آرزوی شکیبایی و تندرستی را برای بازماندگان دارد.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

7 پاسخ

  1. روح عزیزشان شاد که نام نیکی از خود بجای گذاشتند.
    گروسمان نشین باد

  2. به روان پاک همه درگذشتگان درود آمرزیده و بهشت جایگاهشان باد. روانشاد دکتر اردشیر دوم خسرویانی پزشکی دانا و مهربان و دلسوز بود که همواره با روی خوش و دقت بسیار به درمان بیماران می‌پرداخت . برای خانواده دکتر خسرویانی آرامش باد آرزومندم .

  3. گروسمان نسین است . بسیار مهربان بود و به نیازمندان یاری میرساند ، یاد و خاطره نیکش گرامی و راهش پررهرو باد .

  4. روحش شاد دکتر بسیااااار عالی بود من تو دوران نوجوانی صرع داشتم‌ که ایشان مرا معالجه کرد و‌من‌کاملا خوب شدم واقعا مدیونشون هستم

  5. دکتر اردشیر خسرویانی که همواره روح پاکش در آرامش ابدی باشد .واقعا پنجه طلا بود .من در ۲۴سال پیش به علت تصادفی که داشتم گردنم دچار آسیب شدیدی شد ،مهره هفتم گردنم در رفتگی ایجاد شده بود ومهره پنجم نیز شکسته شده بود .ایشان مرا مورد عمل جراحی تراکشن گردن قرار دا ودر بیمارستان شهریار تهران عنل نمود .،وقتی می خواستم شماره تلفش را به یکی از دوستانم بدهم ،متوجه شدم که پنجه طلای عزیز کشورمان را از دستداده ایم .خیلی متاسف شدم ای کاش این اتفاق برای دکتر رخ نمی داد ،وهنوز همدر میان مامردم ایران می بود .من به اناهیتا ،آرمان وشهریار ،فرزندان بزرگوار دکتر می گویم که واقعا ایشان در محضر خداوند در آرامش می باشد .چون در دوران زندگی پر ثمرشان خوش درخشید .روحش در آرامش باد
    ارادتمند دکتر وخانواده عزیزش صدیقه ذبیحی از شهرستان شهریار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-07