لوگو امرداد
مهندس هرمزدیار خسروی، معمار زرتشتی

طراح زیارتگاه پیرسبز «چَک‌چَک» درگذشت

مهندس هرمزدیار خسروی پیشگام در طراحی پیرسبز درگذشتمهندس هرمزدیار خسروی، از پیشگامان طراحی زیارتگاه پیرسبز بامداد شنبه هفتم اردیبهشت‌ماه به هماروانان پیوست.

روانشاد هرمزدیار خسروی نیک‌اندیش زرتشتی، با پشتوانه‌ی دانش خود و بدون چشمداشت خدمات ارزنده‌‌ای را به یادگار گذاشته است. طراحی و بازسازی محل نیایشگاه پیرسبز، پیرهریشت، پارس بانو و دیگر مکان‌های سپندینه از کارهای ارزشمند روانشاد است. وی در دهه‌ی پنجاه برای نظارت بر ساخت ساختمان اصلی نیایشگاه پیرسبز، بیش از چهار سال هر هفته به این مکان سپندینه سفر می‌کرد. از سال 1388 خورشیدی در همایش روسای انجمن و نهادهایی زرتشتی با شکل‌گیری کمیته‌ی فنی بازسازی پیرسبز و مکان‌های فرهنگی، به عضویت کمیته برگزیده شد و در بازسازی فاز یک و دو محوطه‌ی روبروی زیارتگاه‌های پیرسبز، ستی‌پیر، پیرنارستانه و سرو چم همکاری داشت و تجربه و دانش خود را در اختیار هموندان کمیته‌ی فنی زیارتگاه‌ها و کانون‌های فرهنگی زرتشتیان گذاشت. در سال 1395 خورشیدی از روانشاد مهندس هرمزدیار خسروی به پاس نیم سده خدمت ارزشمند به هازمان زرتشتی، سپاسداری شد. شادروان طرح‌های پیشنهادی ساخت آدریان بزرگ تهران را داوری کرد.

روانشاد هرمزدیار خسروی فرزند رستم و بانو، سال 1313 خورشیدی در یزد زاده شد. پس از گذراندن دوره‌ی ابتدایی در یزد، دبیرستان را در فیروزبهرام تهران به پایان رساند. وی در سال 1344 فوق لیسانس معماری را از دانشگاه هنرهای زیبا دانشگاه تهران دریافت کرد. شادروان هرمزدیار خسروی سال 1344 با پروین فرودی پیمان همسری بست و سه فرزند به نام‌های هومن، رستم و یاس‌بانو ثمره‌ی این ازدواج است.

هرمزدیار خسروی پس از تحمل یک‌دوره بیماری، بامداد دی‌به‌آذر ایزد از ماه اردیبهشت، در بیمارستان طالقانی تهران از جهان هستی درگذشت و به هماروانان پیوست. آیین خاکسپاری شنبه هفتم اردیبهشت‌ماه در قصرفیروزه آرامگاه زرتشتیان برگزار شد. آیین پرسه‌ی آن شادروان آدینه 13 اردیبهشت‌ماه در تالار ایرج از ساعت 10 تا 12 برگزار می‌شود.

«امرداد» درگذشت مهندس هرمزدیار خسروی را به خانواده‎های خسروی، فرودی، خویشان و دوستان آن روانشاد آرامش‌باد می‌گوید و برای آنان صبر و شکیبایی خواستار است.

 

 

لوح سپاس به پاس نیم سده خدمت ارزنده به هازمان زرتشتی در سال 1395 پیش‌کش مهندس هرمزدیار خسروی شد

لوح سپاس به پاس نیم سده خدمت ارزنده به هازمان زرتشتی، سال 1395 پیش‌کش مهندس هرمزدیار خسروی شد

1364

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

10 پاسخ

  1. روانش شاد ، گروثمان نشین باشند ، به خانواده روانشاد ، وبرادرگرامی اش ، مهندس سیروس خسروی آرامش باد می گویم .

  2. به روان درگذشته هرمزديار خسروى درود باد، آرامش باد به خانواده آن روانشاد ميگويم.

  3. ضمن آرامش باد به خانواده گرامی شان
    روانشاد بهدین مهندس هرمزد یار خسروی همچون دیگر کارهای نیک در قاسم آباد زادگاه نیز کارهای خیر زیادی انجام داده
    روانش شاد بهشت برین جایگاهش

  4. به روان مردان و زنان پارسا درود باد . به روان هرمزدیار خسروی درود باد . گروسمان نشین باد .

  5. روحشان شاد روامشان اسوده.نام و یاد نیکشان تا ابد جادوانه است

  6. به روان مردمان پارسا و نيکوکار ، که ازبرای خشنودی اهورمزدا ، تلاش می نموده ، درود باد . خوشا به حالش و خوشا به حال بهدينان نيک سرشت .

  7. روان دایی هرمزد عزیز شاد. یادشون همیشه با ماست و خاطر شان همیشه گرامی.

  8. روانشان شاد و بهشت برین جایگاهشان باد. به بازماندگان خصوصأ برادر گرامیشان مهندس سیروس رستم خسروی آرامش باد میگویم.

  9. روح روانشاد هرمزدیار خسروی شاد و بهشت جایگاهش باد. یاد تلاش های او همیشه ماندگار است. به بازماندگان روانشاد به ویژه مهندس سیروس رستم خسروی آرامش باد گفته و آرزوی تندرستی بازماندگان را داریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-04