لوگو امرداد

شهردار لندن در جشن زادروز اشو زرتشت

با باشندگی موبدان و مهمان افتخاری شهردار منطقه، آیین گرامیداشت زادروز اشو زرتشت در مرکز زرتشتیان لندن برگزار شد، که با نیایش‌ و پیام‌های ویژه‌ای از جمله پیام نوروزی نخست وزیر انگلستان، ریشی سوناک، همراه بود.

جشن زایش اشوزرتشت در مرکز زرتشتیان لندن با نیایش و اوستاخوانی موبدان آغاز شد. در ابتدا آیین جَشَن‌خوانی در سالن بزرگ مرکز زرتشتیان با حضور ۴ موبد انجام شد. سپس آیین بزرگ‌کردن آتش در محل نیایشگاه از سوی موبد برگزار شد.

مهمان افتخاری شهردار منطقه آقای رمجی چاهون و همراهان بودند. آقای شهردار سخنران ویژه بود که در طی برنامه با لباس ویژه سرخ رنگ شهردار حضور داشت. از مرکز زرتشتیان که چند ماه پیش برگزارکنندگان اجتماع ادیان بود، تشکر کرد. شعار شهردار اتحاد در گوناگونی است و خوشحال است که دین زرتشتی در انگلیس فعال است. مجری برنامه آقای منشی دبیر هیات‌مدیره و سخنران اول آقای مالکوم دبو، رییس هیات‌مدیره انجمن زرتشتیان لندن بود. آقای دبو در مورد سابقه مرکز زرتشتیان و نوروز صحبت کرد.

پیام شادباش نوروز نخست وزیر انگلستان آقای ریشی سوناک که نسل دوم هندی است توسط نماینده ایشان خوانده شد: «نوروز متعلق به زرتشتیان است که قرن‌ها پاسداری کردند. زرتشتیان در هندوستان تاثیر بی‌نظیری گذاشتند و مسلما در همه کشورهای زرتشتی‌نشین برجسته خواهند بود.»

در پایان از مهمانان با شام و دسر پذیرایی شد.

1 76 2 64 3 61 4 65 5 59 6 55 7 50 8 46 9 48 10 53 11 51 12 49

فرتور رسیده است.
6744

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-06