لوگو امرداد

موبد افلاتون هرمزدیار یزدانی درپی ابتلا به کرونا درگذشت

08موبد افلاتون هرمزدیار یزدانی، فرنشین انجمن زرتشتیان کوچه بیوک، چشم از جهان هستی فروبست.
روانشاد موبد افلاتون یزدانی در پی ابتلا به بیماری کرونا دوشنبه ۲۶ اسفندماه 1398 خورشیدی در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان چشم از جهان هستی فروبست و به هماروانان پیوست.
بهشتی‌روان موبد افلاطون یزدانی دبیر بازنشسته دینی، جانشین فرنشین کمیسیون دینی زرتشتیان استان یزد بود.
موبد کورش نیکنام از زنده یاد موبد افلاتون یزدانی به عنوان یکی از کنشگران هازمانی با ویژگی‌های نیک انسانی یاد می‌کند و می‌گوید: پانزده سال با دوستانی دیگر و زنده‌یاد خداداد خنجری، هر هفته نشست‌های گات‌ها را دنبال می‌کردیم و آموزه‌های اشوزرتشت را با سخنرانی در شهر و روستاها گسترش دادیم. روانشاد موبد یزدانی چند دوره فرنشین انجمن زرتشتیان کوچه بیوک بود و در توان خود پاسدار فرهنگ، آیین‌ها و رسیدگی به کارهای همکیشان بود. به ویژه در بازسازی آتشکده‌ی محله‌ی کوچه بیوک‌ نقش مهمی داشت و…
از آغاز فراگیری بیماری کرونا، چند تن از زرتشتیان یزد در پی دچار شدن به این بیماری و یا مشکوک به ابتلا جان خود را از دست داده‌اند.
به روان پاک همه درگذشتگان درود باد. به روان موبد افلاتون هرمزدیار یزدانی درود باد. هفته‌نامه‌ی خبری-فرهنگی امرداد درگذشت شادروان موبد افلاتون یزدانی را آرامش باد می‌گوید و برای آن انوشه‌روان، شادی روان و گروسمان‌نشینی و برای بازماندگان شکیبایی و دیرزیوی آرزومند است.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

10 پاسخ

  1. موبد یزدانی از هموندان فعال و موثر کمیسیون دینی یزد و کارگروه دینی زرتشتیان سراسر کشور بودند و نبودشان دل همه مجریان آموزشی را به درد می‌آورد. روانشان شاد و گروثمان نشین باد.

  2. روانش به مینو شاد باد. موبد افلاتون یزدانی همیشه در کارهای نیک همازور و همراه بود. یادش ماندگار و راهش پررهرو باد.

  3. درود فراوان به روان بهدین بهشتی روان و تازه سفر مینو موبد گرامی افلاتون همایون و هرمزدیار یزدانیٰ، برای بازماندگان آرامش گیتی و موبد گرامی آرامش مینو خواهانم.

  4. روانشان شاد و گروسمان‌نشین باد.

    انگار همین دیروز بود که با خوشرویی و مهربانی، همچون پدری دلسوز(من در آن زمان تازه از نعمت داشتن پدر محروم شده بودم) در پیر سبز من را سدره‌پوش کردند.

    چقدر زود دیر میشود، باید قدر عزیزانمان را بیشتر بدانیم.

    روانشان شاد???

  5. درود به روان موبد افلاتون یزدانی و بهشت برین جایگاهش. موبد افلاتون یزدانی از موبدان آگاه، دلسوز، مسوول و دوست و همراهی برای همه زرتشتیان بود. رفتارها و برخورد متین، بااخلاق و باتدبیر ایشان یادگاری است که هیچگاه از حافظه جامعه زرتشتی فراموش نخواهد شد.
    یادش گرامی

  6. از درگاه اهورامزدا شادی روان موبد یزدانی و تندرستی و دیر زیوی بازماندگان را آ رزو دارم

  7. آن روانشاد آموزگار و موبدی آگاه و مردم دوست بود و همواره به کارهای نیک مشغول. نبود او هم مانند بسی از بزرگان زرتشتی، از جمله خداداد خنجری و دیگران، افسوس بسیار دارد. یاد و سلوک و اخلاق نیکش همیشه در یاد ما خواهد بود. روانش شاد باد و یادش همیشه گرامی باد.

  8. به روان پاک موبد افلاتون یزدانی درود می فرستم و برای خانواده گرامیشان آرامش آرزو دارم .بهشت بهره اش باد

  9. به روان پاک همه درگذشتگان درود باد
    یاد موبد افلاتون یزدانی به نیکی جاودان باد. برای خانواده ایشان آرامش و شکیبایی خواهانم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-04