لوگو امرداد

بازدید مجازی از  گنجینه‌ی هنرهای تجسمی فرهنگستان هنر 

honar1مجموعه آثار گنجینه‌ی فرهنگستان هنر، در وب‌گاه این فرهنگستان و فضای مجازی به نمایش در می‌آید.

به گزارش تارنمای فرهنگستان هنر، معاونت پژوهشی فرهنگستان، با توجه به فراگیری ویروس کرونا و تعطیلی موزه‌ها و گالری‌ها، این مجموعه بر آن شد تا بخشی از تصاویر آثار هنری گنجینه‌ی فرهنگستان هنر را برای بازدید همگان آماده کند و به‌گونه‌ی مجازی در دسترس دوست‌داران هنر بگذارد.

در این بازدید مجازی تصاویر و شناسنامه آثار به همراه کوتاه‌نوشتی از کارنامه هنرمندان، در هر هفته در وب‌گاه فرهنگستان هنر، در برابر دید علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت. آثار معرفی‌شده، مجموعه‌ای پُربار از آثار هنرمندان برجسته معاصر است که در گنجینه‌ی این فرهنگستان نگهداری می‌شود.

در نخستین گام، مجموعه آثار هنرمندانی که به نام «جنبش سقاخانه» شناخته می‌شوند، با همکاری موسسه‌ فرهنگی و هنری صبا، به نمایش درخواهد آمد. برای بازدید مجازی از این مجموعه می‌توان به این نشانی  رفت.

مکتب یا جنبش سقاخانه جریانی هنری بود که در دهه‌ی ۱۳۴۰ خورشیدی، با بهره‌گیری از عنصرهایی از هنر مدرن و برخی از عنصرهای تزیینی هنرهای سنتی و دینی، در ایران شکل گرفت. در جریان نوسازی ایران و درگیری‌های سنت‌گرایان و هواخواهان مدرنیته، شماری از هنرمندان نوآور، مکتب نوینی را بنیان نهادند که تاثیر شگرفی بر دگرگونی‌های هنر نوگرای ایران و حتا نوآوری‌های عرصه خوشنویسی از خود برجای گذاشت، این مکتب یا جنبش هنری سپس‌ها به‌نام مکتب سقاخانه آوازه یافت.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-05