لوگو امرداد
مدیر پارسی موسسه سروم هند خبر داد:

تولید واکسن کرونا تا سه هفته دیگر

t3 1588005396 335403 987آدار پوناوالا (Adar Poonawalla) مدیر پارسی موسسه‌ی «سروم» هند، از آغاز تولید اولیه‌ واکسن بیماری کووید 19 ساخت دانشگاه آکسفورد تا سه هفته‌ی آینده خبر داد.
موسسه‌ی هندی (Serum) سروم که فعال در تولید واکسن و دارو است، اعلام کرد دو تا سه هفته‌ی دیگر تولید انبوه واکسن بیماری کووید 19 که از سوی دانشگاه آکسفورد ساخته شده است را آغاز خواهد کرد.
«آدار پوناوالا» (Adar Poonawalla) مدیر موسسه‌ی «سروم» گفت: این شرکت به مسوولیت خود برای این‌که در وقت صرفه‌جویی شود، این ریسک را پذیرفته و تصمیم گرفته که تولید انبوه واکسن همزمان با آزمایش‌ها پیش برود تا به محض موفقیت‌آمیز بودن آزمایش‌ها پخش واکسن آغاز شود. وی ابراز امیدواری کرده است در صورت موفقیت‌آمیز بودن آزمایش‌های بالینی این واکسن بر روی انسان بتواند آن را در ماه اکتبر (مهر و آبان) امسال وارد بازار کند. قیمت این واکسن حدود یک هزار روپیه (نزدیک به ۱۳ دلار) خواهد بود.
آدار پوناوالا افزود: تیم ما همکاری نزدیکی با دکتر هیل از دانشگاه آکسفورد داشت و ما انتظار داریم که تولید اولیه واکسن ساخت این دانشگاه را تا دو یا سه هفته‌ی آینده آغاز کنیم و در شش ماه نخست، ماهیانه پنج میلیون دوز از این واکسن را به تولید برسانیم.
وی ادامه داد، در پی آن ما امیدواریم که مقیاس تولید را افزایش داده و هر ماه ۱۰ میلیون دوز از واکسن را تولید کنیم.
رییس شرکت”سروم” درباره‌ی کاهش زمان لازم برای تولید واکسن کرونا گفت: پیش از این ما اعلام کرده بودیم که تولید یک واکسن موثر برای درمان ویروس کرونا تا سال ۲۰۲۱ زمان خواهد برد. اما حدود یک هفته ما توانستیم با دانشگاه آکسفورد وارد همکاری شویم. آن‌ها در تولید واکسن پیشرفت زیادی به دست آورده‌اند و آزمایش آن بر روی انسان را آغاز کرده‌اند.
موسسه‌ی «سروم» پیش از این هم با دانشگاه آکسفورد همکاری کرده و در پروژه تولید واکسن مالاریا هم با این دانشگاه همکاری داشته است. موسسه «سروم» بنا دارد همزمان با تولید واکسن، کارآزمایی بالینی آن را در هند هم انجام دهد.
پیشتر محققان دانشگاه “آکسفورد” خبر ساخت واکسن “کووید-۱۹” را به جهانیان پیام‌رسانی کرده‌اند. این واکسن روز آدینه نخستین گام از آزمایش بالینی خود را سپری کرد و به دو تن تزریق شد.
موسسه‌ی «سروم» در شهر « پونه (Pune) » هند جا دارد. سیروس پوناوالا 78 ساله از پارسیان هند، بنیادگذار موسسه‌ی «سروم»، امپراتوری واکسن جهانی را که با زندگی بیلیون‌ها مردم در ارتباط است، زیر نظر دارد. این موسسه یکی از بزرگترین تولید‌کنندگان واکسن در جهان که همه ساله تعداد زیادی واکسن‌های گوناگون به‌مانند فلج اطفال، مننژیت، ذات الریه، روتاویروس، سرخک و اوریون تولید می‌کند، تلاش گسترده‌ای برای تولید واکسن کرونا آغاز کرده ‌است. موسسه‌ی سرم به عنوان یکی از هفت شرکتی که در سراسر جهان در تولید واکسن فعال است، با دانشگاه اکسفورد در تولید انبوه واکسن ویروس کرونا همکاری می‌کند. این شرکت هندی همچنین در حال همکاری با شرکت آمریکایی “کودا جنیکس” برای تولید واکسن ویروس کرونا است.
بیماری جدید کرونا با نام «کووید۱۹» از ماه دسامبر سال گذشته میلادی (2019) در ولایت ووهان چین گسترش یافت.
از ماه دسامبر 2020 میلادی (دی‌ماه 1399 خورشیدی)، سراسر جهان  واكسن‌های تولید شده در هند را دریافت می‌كنند. این در حالی است که اکثر دانشمندان اعلام کرده‌اند تولید واکسن کرونا به یک دوره‌ی ۲ ساله یا دستکم  ۱۸ ماهه نیاز دارد.

-برگرفته از رسانه‌‌ی ایندیا تودی
-خبر (تولید واکسن کرونا تا سه هفته‌ی دیگر)، از دوشنبه هشتم اردیبهشت‌ماه 1399 خورشیدی در رسانه‌ها منتشر شده است.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-30