لوگو امرداد
وزیر بهداشت خبر داد:

پیش خرید بیست‌میلیون دوز واکسن کرونا از موسسه سروم هند

سرم سازی هند وزیر بهداشت روز شنبه در جلسه ستاد ملی کرونا از برنامه‌ریزی برای پیش‌خرید 20 میلیون دوز واکسن کرونا از شرکت سروم هند که مالک آن ایرانی زرتشتی است، خبر داد.

موسسه سروم هند از بزرگ‌ترین شرکت تولید‌کننده‌ی واکسن با دوز بالا در جهان به‌شمار می‌رود، اکنون با دانشگاه اکسفورد در ساخت واکسن کرونا همکاری می‌کند. سعید نمکی، روز شنبه در جلسه ستاد ملی کرونا که به ریاست رئیس‌جمهور برگزار شد، گفت: قرار است از یک شرکت هندی که صاحب آن یک ایرانی زرتشتی است، ۲۰ میلیون دوز واکسن کرونا خریداری کنیم.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سعید نمکی وزیر بهداشت در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص آخرین اقدامات وزارت بهداشت برای تامین واکسن کرونا اظهار داشت: یک شرکت هندی ۱۰۰ میلیون دوز واکسن کرونا به آمریکایی‌ها پیش فروش کرده است، مدیر عامل این شرکت فردی ایرانی‌الاصل زرتشتی است که به ما قول داده است ۲۰ میلیون دوز واکسن را با قیمت پایین‌تر به ما بفروشد.

وی عنوان کرد: ما در حال انجام اقدامات لازم برای تامین این واکسن هستیم که امیدواریم زودتر به نتیجه برسد. البته تیم‌های تحقیقاتی ما نیز درحال تلاش شبانه‌روزی برای تولید واکسن هستند که به نتایج مثبت این تحقیقات خیلی امیدواریم.

موسسه‌ی «سروم» در شهر « پونه (Pune) » هند جا دارد. سیروس پوناوالا 78 ساله از پارسیان هند، بنیادگذار موسسه‌ی «سروم»، امپراتوری واکسن جهانی را که با زندگی بیلیون‌ها مردم در پیوند است، زیر نظر دارد. این موسسه یکی از بزرگترین تولید‌کنندگان واکسن در جهان است که همه ساله شمار زیادی واکسن‌های گوناگون به‌مانند فلج اطفال، مننژیت، ذات الریه، روتاویروس، سرخک و اوریون تولید می‌کند و تلاش گسترده‌ای برای تولید واکسن کرونا آغاز کرده ‌است.
پیشتر پژوهشگران دانشگاه “آکسفورد” خبر ساخت واکسن “کووید-۱۹” را به جهانیان پیام‌رسانی کرده‌اند. اردیبهشت‌ماه 1399 خورشیدی، این واکسن نخستین گام از آزمایش بالینی خود را سپری کرد. «آدار پوناوالا» (Adar Poonawalla) مدیر زرتشتی موسسه‌ی «سروم» گفته بود، این شرکت به مسوولیت خود برای این‌که در وقت صرفه‌جویی شود، این ریسک را پذیرفته و تصمیم گرفته که تولید انبوه واکسن همزمان با آزمایش‌ها پیش برود تا به محض موفقیت‌آمیز بودن آزمایش‌ها پخش واکسن آغاز شود. وی ابراز امیدواری کرده است در صورت موفقیت‌آمیز بودن آزمایش‌های بالینی این واکسن بر روی انسان، بتواند آن را در ماه اکتبر (مهر و آبان) امسال وارد بازار کند.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

2 پاسخ

  1. درود ای کاش نماینده محترم مجلس رایزنی کنند تا به نعداد زرتشتیان ایران واکسن کرونا ( با توجه به همکیش بودن ) به این شرکت سفارش دهند

  2. درود به غیرت و سخاوت پارسی ایرانی الاصل زرتشتی.
    موقعیت خوبی برای جوانان و سازمانهای زرتشتی است برای خدمت و تجارت.
    دریافت، نگهداری و توزیع این حجم از داور به سازمانی جدی و کارآمد نیاز دارد که در حال حاضر در وزارت بهداشت موجود نیست. جوانان زرتشتی میتوانند، با کمک شرکت سروم هنر و سازمان پیشه وران زرتشتی، راهکار بردبرد ارایه دهد که در نهایت به اشتغال حداقل 50 نفر از جوانان و متخصصان زرتشی خواهد انجامید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-30