لوگو امرداد
یادواره محمدرضا شجریان، شناسنامه‌ی موسیقی ایران

نماهنگ کوچ استاد به یاد پرواز مرغ سحر با آهنگ‌سازی بهنام جاوید

WhatsApp Image 2020 11 17 at 19.21.49 1 1نماهنگ کوچ استاد با آهنگسازی و تنظیم بهنام جاوید، هنرمند زرتشتی، به مناسبت چهلمین روز درگذشت محمدرضا شجریان استاد آواز ایران منتشر خواهد شد.

این اثر با آواز محمدفرزین ذوالقدر، از هنرمندان گروه حوسیان، بر روی غزلی از مولانا به مناسبت چهلمین روز درگذشت محمدرضا شجریان ساخته شده هم اکنون، مراحل نهایی میکس و مستر خود را می‌گذراند.
بهنام جاوید، آهنگساز و تنظیم‌کننده‌ی این اثر سرپرستی گروه موسیقی حوسیان را بردوش دارد.

ذوالقدر در گفت‌وگو با خبرگزاری ایرنا بیان کرد: تولید این اثر باتوجه به محدودیت زمانی یک‌ماهه بسیار سخت و پیچیده می‌نمود که با همکاری یک تیم هنری علاقمند به استاد شجریان میسر شد. در وهله اول قصد داشتیم تا این اثر در خور مقام استادبوده و در ثانی منظور نظر ما کوچ عرفانی ایشان بود. همچنین تلاش کردیم دیدگاه‌های ایشان در مسیر هنری تامین شود.
وی افزود: پس از مطالعه به سراغ این شعر مولانا با عنوان ای عاشقان هنگام کوچ است از جهان رفتیم که امیدواریم وظیفه خود را به درستی به انجام رسانده باشیم.
ذوالقدر در پایان گفت که در ساخت این اثر ما از یکی از آخرین آثار استاد شجریان الهام گرفتیم که با استاد درخشانی و در آواز دشتی تولیدشده است.

محمدرضا شجریان، زاده‌ی یکم مهرماه ۱۳۱۹ در مشهد، موسیقی‌دان، آهنگ‌ساز، خواننده و خوشنویس ایران‌زمین و نامزد ۲ جایزه گِرَمی بود که از سوی تارنمای انجمن آسیا به‌عنوان پرآوازه‌ترین هنرمند موسیقی اصیل ایرانی شناخته شد. همچنین روزنامه‌ی ونکوورسان او را یکی از مهم‌ترین هنرمندان موسیقی در سال ۲۰۱۰ و یکی از ۵۰ صدای برتر جهان معرفی کرده‌ بود.
شجریان در درازنای کارهای هنری خود موفق به تولید نزدیک به ۶۰ آلبوم موسیقی، خوانندگی در تیتراژ فیلم‌هایی چون دلشدگان، ابجد و زمستان، و اجرای بیش از ده‌ها کنسرت داخلی و بین‌المللی شد.
محمدرضا شجریان پس از سال‌ها مبارزه با بیماری سرطان در هفدهم ماه مهر زندگانی را بدرود گفت و در جوار آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی به خاک سپرده شد.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-07