لوگو امرداد

بیستم خورداد به‌نام روز ملی فرش ایرانی ثبت شد

farshفرش ایرانی جلوه‌ای پرشکوه از هنر دست ایرانیانی‌ست که از دیرباز تار و پود جانشان با هنر گره خورده است. در گزارش‌های تاریخی هم از فرش ایرانی یاد شده است. گزنفون تاریخ‌نگار یونانی در کتاب «سیرت کوروش»، میان سال‌های ۴۳۰ تا ۳۴۵ پیش از میلاد می‌نویسد: «ایرانیان برای اینکه بسترشان نرم باشد قالیچه زیر بستر خود می‌گسترند.»

فرش ایرانی با همه‌ی شکوه و دیرینگی‌اش روزی به نام خود در سالنمای رسمی ایران نداشت و نام‌گذاری روزی به نام «روز فرش ایرانی» سال‌ها آرزوی دوست‌داران هنر و فرهنگ ایرانی بود.

اکنون و پس از کوش‌ها و کنش‌های بسیار، به ‌گفته‌ی استاندار اصفهان ۲۰ خردادماه همزمان با روز جهانی صنایع دستی، از سوی شورای فرهنگ عمومی کشور به «روز ملی فرش دستباف» نام‌گذاری شد.

به گزارش ایلنا عباس رضایی با اشاره به تصویب روز ملی فرش دستباف گفت: «در اجرای ماده ۱۳ قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار، پیشنهاد شد به منظور حفظ جایگاه رفیع فرش دستباف کشور، یک روز به نام روز ملی فرش دستباف نام‌گذاری شود».

وی یادآور شد: «در نود و دومین نشست شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی استان اصفهان در سال گذشته در بند ۱۵ پیشنهادها، مقرر شد درباره نام‌گذاری روز ملی فرش دستباف پیگیری‌های لازم در سطح ملی انجام شود».

استاندار اصفهان افزود: «خوشبختانه با پیگیری‌های انجام شده روز ۲۰ خردادماه همزمان با روز جهانی صنایع دستی به عنوان «روز ملی فرش دستباف» به تصویب رسید.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-30