لوگو امرداد

سهراب یزدانی، کنشگر هازمان زرتشتی یزد درگذشت

سهراب اردشیر یزدانی بنیانگذار انجمن زرتشتیان اله‌آباد یزد درگذشتسهراب اردشیر یزدانی، از بزرگان کنشگر هازمان زرتشتی یزد از جهان هستی درگذشت و به هماروانان پیوست.

روانشاد سهراب یزدانی پس از گذراندن یک دوره بیماری، چهارشنبه 23 امردادماه 1398 خورشیدی  ساعت 17 در سن 83 سالگی چشم از جهان فروبست. 

آیین  خاکسپاری پنجشنبه 24 امردادماه ساعت 18 در آرامگاه زرتشتیان یزد برگزار می‌شود.

سهراب یزدانی دوم امردادماه 1315 در یزد از مادری به نام فیروزه جهانگیر و پدری به نام اردشیر کیخسرو دیده به جهان گشود. دوران کودکی را در اله‌آباد و دبستانی دینیاری گذراند. سپس به تهران کوچ کرد از سال ۱۳۳۶ تا 1342 با استخدام در سازمان مهندسی ناحیه خلیج تهران، مشغول به کار شد. وی سال 1337جایزه‌ی خدمت برجسته دولتی را دریافت کرد و در همان سال‌ها نیز جایزه‌ی پیشنهادی کارکنان ارتش به وی پیش‌کش شد.

زنده‌یاد، سال ۱۳۳۰ با دختر دایی خود به نام پری حقیقت ازدواج کرد. حاصل این ازدواج پنج فرزند بود که دو پسر به نام رستم و اردشیر در کودکی چشم از جهان فرو بستند. دو دختر به نام‌های هما و مهناز و یک پسر به نام داریوش به یادگار ماندند. سهراب یزدانی سال ۱۳۵۲ به یزد نقل مکان کرد و به کار تعمیرات لوازم صوتی و تصویری تخصصی مشغول شد. تخصص وی در زمینه الکترونیک و تعمیرات لوازم صوتی تصویری در بین همکارانش زبان زد بود. روان شاد در کارهای نیک و در پیوند با هازمان زرتشتی همواره پیش گام بود و کارهای نیک او در هازمان زرتشتی به یادگار مانده است. روانشاد از زرتشتیان نیک‌اندیش، سالیان پیاپی نماینده‌ی انجمن زرتشتیان تهران در یزد بود.

روانشاد سهراب یزدانی یکی از دلسوزان زرتشتی بود که بدون چشمداشتی تلاش می‌کرد فرهنگ و اموال از دست رفته را به هازمان بازگرداند. وی علاقه‌ی ویژه‌ای به زادگاهش داشت که از سرمایه‌ی خود تلاش کرد قنات اله آباد را جانی دوباره بخشد.

«امرداد» درگذشت ‌زنده‌یاد سهراب اردشیر یزدانی را به خانواده، خویشان و دوستان آن روانشاد آرامش‌باد می‌گوید و برای آنان صبر و شکیبایی خواستار است.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

6 پاسخ

  1. با بهترین درودها ، یاد و خاطره اش گرامی باد .برای بازمانده گانش ارامش باد میخواهم .

  2. روحش شاد باد. گاه ضبط صوت یا ویدئوی ما را با صبر و حوصله تعمیر می کردند و بیش از آن با هم در باره اوضاع جامعه حرف می زدیم و از نظرش بهره مند میشدم. روانش شاد باد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-09