لوگو امرداد

دو محیط‌بان زنجانی بر سر آرمان خود جان باختند

mohitbanباز هم خبری به تلخی زهر تنها چند روز پس از روزی به نام طبیعت کام مردم ایران را تلخ کرد. دومحیط‌‌بان دیگر آماج گلوله‌ی شکارچیان غیرمجاز قرارگرفتند و در راه آرمان سبز خویش جان سپردند. مهدی مجلل و میکائیل هاشمی پاسداران زیست‌بوم و حیات‌وحش ایران ناجوانمردانه به‌دست متجاوزان به حریم طبیعی و حیات ‌وحش به شهادت رسیدند تا نام‌ ارجمندشان جاودانه بر تارک آسمان ایران بدرخشد.
به گزارش ایسنا سرپرست روابط‌عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان زنجان، از شهادت دو تن از محیط‌بانان به ‌دست شکارچیان غیرمجاز خبر داد.
علی مرشدی با ابراز تاسف از شهادت دو تن از محیط‌بانان زنجانی، در این باره گفت: بامداد ۱۷ فروردین‌ماه متاسفانه در پیِ تعقیب و گریزی که در منطقه‌ی فیله‌خاصه میان محیط‌بانان و شکارچیان غیرمجاز رخ داده، دو تن از محیط‌بانان به ‌نام‌های مهدی مجلل و میکائیل هاشمی، هدف گلوله سلاح جنگی شکارچیان غیرمجاز قرار گرفته و جان خود را از دست دادند.
وی با بیان اینکه همه مسوولان امر در محل هستند تا شرایط بررسی شود، یادآوری ‌کرد: متاسفانه عده‌ای از شکارچیان غیرمجاز در شرایطی اقدام به شکار می‌کنند که مجوزی دریافت نکرده‌اند و این افراد نیز جزو آن دسته بودند و با عمل ناجوانمردانه خود، دو تن از محیط‌بانان را به قتل رساندند تا بار دیگر صدای مظلومیت قشر فداکار محیط‌بان به گوش برسد.
این مسوول با پافشاری بر اینکه تا حصول نتیجه، موارد پیگیری خواهد شد، یادآور شد: بی‌گمان خواهان شناسایی این افراد و اشد مجازات برای آن‌ها هستیم و به خانواده دو شهید نیز تسلیت عرض می‌کنیم.
دستگیری یک مظنون در پی شهادت دو محیط‌بان زنجانی
فرمانده انتظامی استان زنجان، از دستگیری یکی از مظنونان رخ‌داد تلخ جان‌سپاری دو محیط‌بان زنجانی خبر داد.
سردار رحیم جهانبخش در گفت‌وگو با ایسنا با تسلیت به شهادت رسیدن دو محیط‌بان زنجانی، گفت: متاسفانه بامداد ۱۷ فروردین‌ماه، در پی درگیری محیط‌بانان زنجانی با شکارچیان غیرمجاز، دو تن از این افراد به شهادت رسیدند که پس از حادثه بلافاصله تیمی برای بررسی موضوع و شناسایی افراد دخیل در ماجرا وارد عمل شد.
وی یادآوری‌ کرد: در این رابطه یک مظنون تاکنون بازداشت شده است و تحقیقات برای دستگیری افراد دیگر در حال انجام بوده و اطلاعات لازم در اختیار عموم قرار خواهد گرفت.
این مسوول با تاکید بر اینکه اجازه نمی‌دهیم هیچ فردی امنیت جامعه را به مخاطره بیندازد، افزود: پلیس تا حصول نتیجه با جدیت موارد را بررسی می‌کند و قطعاا با متخلفان برابر قانون به ‌شدت برخورد خواهد کرد.
جزییات تازه از چگونگی شهادت دو محیط‌بان زنجانی
بنا به گفته فرمانده یگاه حفاظت سازمان حفاظت محیط‌زیست، دو محیط‌بان زنجان با تیر جنگی به شهادت رسیده‌اند.
سرهنگ جمشید محبت‌خانی دقایقی پیش در گفت‌وگو با شبکه خبر، با اشاره به جزییات شهادت دو محیط‌بان زنجانی با بیان اینکه روز گذشته (۱۶ فروردین‌ماه) ساعت ۱۸:۳۰ دو محیط‌بان در منطقه فیله‌خاصه به سرنشینان یک دستگاه نیسان مشکوک می‌شوند که اقدام به تعقیب این افراد که در حال شکار غیرمجاز بودند، می‌کنند.
وی تصریح کرد: تعقیب و گریز ادامه داشته و سرنشینان خودروی نیسان، خودرو را به سمت جاده زنجان به قزوین هدایت می‌کنند که در این شرایط نیروهای محیط‌زیست از طریق تماس با تلفن ‌همراه و بی‌سیم مراتب را به مسوولان امر گزارش می‌دهند.
وی ادامه داد: در ادامه‌ی تعقیب و گریز، خودروی شکارچیان غیرمجاز وارد مسیر فرعی شده و تعقیب یک ساعت ادامه داشته که از ساعت ۱۹:۳۰ ارتباط محیط‌بانان با مرکز قطع می‌شود که بلافاصله نیروها وارد عمل می‌شوند که با تاریک شدن هوا جست‌وجوها به نتیجه نمی‌رسد.
فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست با بیان اینکه صبح سه‌شنبه ۱۷ فروردین‌ماه و با کوشش نیروها پیکر این دو شهید در کنار خودروی خود پیدا شد که متاسفانه شکارچیان، آن‌ها را با تیر جنگی به شهادت رساندند که در این رابطه پرونده تشکیل شده و موارد در حال بررسی است.
کلانتری از دستگاه قضا درخواست رسیدگی فوری کرد
رییس سازمان حفاظت محیط زیست خواستار رسیدگی فوری دستگاه قضا به شهادت دو تن از محیط بانان استان زنجان شد.
به گزارش ایسنا و به‌گفته‌ی پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، در متن پیام تسلیت عیسی کلانتری آمده است: «شهادت سربازان پر افتخارعرصه حفاظت از محیط زیست، محیط بان شهید مهدی مجلل و محیط بان شهید مییکاییل هاشمی را به خانواده مکرم این دو شهید، جامعه علاقه‌مندان و فعالات محیط زیست و تمامی محیط بانان کشور تبریک و تسلیت عرض می‌نمایم.
بی‌تردید یاد، خاطره و ایثارگری‌های خالصانه‌ی آن شهدای ارجمند در سطوح مختلف حفاظت از آب و خاک ایران اسلامی، الهام‌بخش تمامی دلدادگان به طبیعت و نسل‌های امروز و فردای این مملکت خواهد بود.
اینجانب با درخواست از دستگاه محترم قضایی برای رسیدگی فوری به این جنایت و شناسایی، دستگیری و صدور رای قاطعانه برای عاملان که موجب درس عبرتی برای سایر متجاوزان به جان محیط بانان و عرصه های طبیعت شود، از خداوند متعال برآن شهدای عزیزرفعت جایگاه و غفران الهی را مسئلت می جویم.»

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-06